مقابله با پیری پوست با این ماسک شگفت انگیز

برای روشن کردن پوست‌ می‌توانید از پودر دارچین استفاده کنید. اگر تنها مقدار کمی عسل هم به دارچین اضافه کنید تاثیری شگفت‌انگیز در درخشنده کردن پوست‌تان خواهد داشت.اغلب افراد از طعم و عطر بی‌نظیر دارچین لذت می‌برند و تا حد ممکن از این ادویه خوش‌عطر در تهیه غذاها و دسرها استفاده می‌کنند. اما آیا تصور می‌کردید به غیر از شما پوست‌تان هم نیازمند استفاده از دارچین است و این ماده طبیعی می‌تواند به میزان زیاید برای پوست‌تان مفید و مغذی باشد؟ در ادامه مطلب امروز با ۵ روش شگفت‌انگیز استفاده از دارچین برای داشتن پوستی زیبا آشنا خواهید شد. نکته: می‌توانید از دارچین به شکل پودر، روغن و حتی ماسک استفاده کنید.

۱- دارچین موجب کاهش نشانه‌های پیری می‌شود

با گذشت هر سال، وقتی تولدتان را جشن می‌گیرید، هم‌زمان کلاژن‌های پوست‌تان شروع به تحلیل رفتن می‌کنند و نشانه‌های بارز پیری کم‌‌کم آشکار می‌شوند. پیدا شدن چین و چروک‌های روی پوست نشانه خوبی هستند تا بدانید زمان استفاده از دارچین فرا رسیده و شما باید با کمک این ماده جادویی تا حد ممکن از ایجاد بیشتر این خطوط جلوگیری کنید. این ماده طبیعی می‌تواند به طرز چشمگیری میزان کلاژن‌های پوست‌تان را افزایش دهد و مانع از پیری زودرس پوست شوند. علاوه بر همه این‌ها دارچین باعث تحریک خون در رگ‌ها شده و جریان خون در صورت را افزایش پیدا می‌کند.

- ماسک دارچین و روغن زیتون

روش استفاده:

- دو تا سه قطره روغن دارچین را به دو قاشق‌ غذاخوری روغن زیتون یا وازلین اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. - مخلوط را به تمامی سطح صورت‌تان بمالید و مراقب باشید تا با چشم‌های‌تان تماس نداشته باشد. - ده دقیقه بعد صورت خود را بشویید. - برای اثربخشی بیشتر به‌طور منظم از این ماسک استفاده کنید.

۲- دارچین یک سفید‌کننده مناسب برای پوست است

برای روشن کردن پوست‌ می‌توانید از پودر دارچین استفاده کنید. اگر تنها مقدار کمی عسل هم به دارچین اضافه کنید تاثیری شگفت‌انگیز در درخشنده کردن پوست‌تان خواهد داشت.

- ماسک دارچین و عسل

روش استفاده:

- یک سر انگشت پودر دارچین را با نصف قاشق عسل مخلوط کنید.

- این ماسک را به تمام پوست صورت و گردن خود بمالید و مراقب باشید تا با چشم‌های‌تان تماس نداشته باشد. - بعد از ده دقیقه ماسک را با آب‌ولرم بشویید.

- سعی کنید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید. (یک نوبت صبح‌ زود و نوبت دیگر شب‌ها قبل از خواب)

- به خاطر داشته باشید اثربخشی این ماسک لازمه زمان و استفاده مداوم است.

۳- دارچین برای رفع آکنه

می‌توانید با کمک این ادویه خوش‌عطر آکنه و جوش‌های روی پوست را درمان کنید. برای پوست‌های مبتلا به جوش از ماسک پودر دارچین استفاده کنید.

- ماسک دارچین

روش استفاده:

- در یک کاسه کوچک، سه قاشق‌ غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین بریزید.

- خوب هم بزنید و بعد روی قسمت‌های مورد نظر بگذارید. - بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. (در صورت امکان برای اثربخشی بیشتر بگذارید ماسک یک شب روی صورت‌تان بماند و صبح آن را بشویید.)

- برای نتیجه‌گیری دلخواه، هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

۴- دارچین رنگ چهره را خوش‌رنگ و جذاب می‌کند

چه هدف‌تان از بین بردن سلول‌های مرده پوست باشد و یا نرم، سالم و انعطاف‌پذیر کردن آن، دارچین مشکل‌گشای بسیاری از مشکلات پوستی است.

- ماسک دارچین، موز و ماست

روش استفاده:

- یک موز کاملا رسیده را له کنید و بعد دو قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید.

- یک سر انگشت پودر دارچین بریزید و بعد یک قاشق چای‌خوری لیموی تازه هم به سایر مواد اضافه کنید.

 

- ماسک را به پوست صورت و گردن‌تان بمالید.

- بعد از اینکه کاملا خشک شد از روی صورت‌تان پاک کنید.

۵- دارچین خاصیت ضد‌عفونی‌کننده دارد

یک افسانه قدیمی می‌گوید اگر گَرد یا پودر دارچین را روی زخم باز بپاشید تمام میکروب‌ها و باکتری‌های آن را از بین می‌برد و به بهبود سریع زخم کمک زیادی می‌کند.

نکته: اگر زخم عمیق و وسیع است باید به پزشک Doctor مراجعه کنید و تنها به استفاده از دارچین اکتفا نکنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 346996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟