آبرسانی به ۲۰ روستای کم برخوردار لرستان/۲۰۰ میلیارد اعتبار به جهاد آبرسانی تزریق شد

به گزارش رکنا از لرستان؛ احمدرضا دالوند در آیین جهاد آبرسانی به ۲۰ روستای کم‌ برخوردار و شهر جدید شاپور‌آباد از توابع الیگودرز اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوبی که بعد از انقلاب اسلامی در ایران رخ داد، ارتقا پیدا کردن مطالبات مردم بخاطر خدمات نظام است.

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین مشکلات استان که از دیرباز بوجود آمده عقب افتادگی در حوزه زیرساختی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه لرستان سومین استان پربارش کشور محسوب می‌شود که در حوزه آب همچنان مشکل داریم، خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب روان‌آب از استان خارج می‌شود اما در هیچ شهرستانی از استان آب شرب قابل برنامه‌ریزی و مدیریت نداریم.

وی ادامه داد: باید با همکاری مجموعه وزارت نیرو تلاش کنیم تا این عقب‌ماندگی در حوزه زیر ساختی آب را مرتفع کنیم. پروژه‌های در حال ساخت لرستان نیاز به کمک مالی دارد تا بتوان بخشی از این چالش را جبران کرد.

دالوند با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون خدمات زیادی ارائه داده و همچنان ادامه خواهند داشت، گفت: الیگودرز بخاطر وسعت زیاد و کوهستانی بودن در حوزه زیرساختی چالش زیادی دارد اما نظام خدمات خود را در این منطقه تا‌کنون بخوبی ارائه داده است.

وی افزود: نگاه مسئولین، تلاش برای جبران این عقب‌افتادگی‌ها است.

معاون استاندار عنوان کرد: پروژه‌های جهاد آبرسانی استان علی‌رغم تلاش زیادی که بسیج‌سازندگی دارد، بدلیل کمبود منابع مالی پروژه‌های جهاد آبرسانی رو به تعطیلی بود که استاندار محترم با پیگیری‌های زیاد و با قبول مسئولیت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به این منابع اضافه کرد.

وی ادامه داد: اکنون با تلاش بسیج سازندگی، جهاد آبرسانی به مناطق محروم استان در سطح کشور پیش‌تر هستیم اگر در بحث جهاد آبرسانی این مبلغ هزینه شود مرکز قبول کرده که مجدد اعتبار خوبی تخصیص دهد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 936200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟