به گزارش رکنا از لرستان؛ احمدرضا دالوند امروز در حاشیه برقراری پرواز خرم‌‌آباد به نجف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه طرح‌ها و پروژه‌های دور دوم سفر رئیس جمهوری انجام شده است‌، بیان کرد: مهمترین پروژه‌های مطرح شده مربوط به زیر ساخت عمرانی از جمله راه‌ها و سدها است.

وی افزود: برخی پروژه‌های دور سفر اول رئیس جمهوری نیز که اعتبار تخصیص داده شده برای تکمیل آنها کافی نبوده است، به لیست پروژه‌های دور دوم سفر اضافه شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های سفر رئیس جمهوری را ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: ما در حوزه پروژه‌های سفر جزو استان‌های پیشرو هستیم، برخی از پروژه‌ها ظرفیت تکمیل و بهره‌برداری را در دور دوم سفر دارند.

دالوند با اشاره به اینکه ما یک سری ابر پروژه‌ها مانند راه آهن را داریم که با تزریق اعتبار کلان هم پیشرفت ۴ تا ۵ درصدی دارند، عنوان کرد: اما پروژه چهار خطه خرم‌‌آباد -کوهدشت، سد کمندان و ورزشگاه خرم‌آباد در دور دوم سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه اعتبار مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بود، گفت: تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان از اعتبار سفر جذب شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص آزاد راه خرم‌آباد- اراک نیز توضیح داد: با توجه به اینکه ۱۳ کیلومتر پروژه در حوزه استحفاظی استان مرکزی است، عمده کار مربوط به استان مرکزی است.

دالوند بیان کرد: مذاکراتی با استان مرکزی برای شروع مجدد پروژه انجام دادیم، آمادگی لازم را برای از سرگیری ۱۳ کیلومتر حوزه استحفاظی استان داریم.

وی در خصوص تعطیلی پروژه تقاطع غیر هم سطح شریعتی نیز توضیح داد: این تعطیلی که حدود یک هفته به طول انجامید، به دلیل مشکل مجوز ماده ۲۳ بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با رفع مشکل‌ مجوز ماده ۲۳ فردا مجدد پروژه از سر گرفته می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 926003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟