دستگاه‌ها برای ترویج زکات با هم همکاری کنند / معاون استاندار لرستان عنوان کرد

به گزارش رکنا از لرستان ؛ احمدرضا دالوند در جشنواره زکات استان به دستور تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر بنیانگذاری کمیته امداد اشاره کرد و با بیان اینکه این سازمان با هدف خدمت‌رسانی، پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی آنان تشکیل شد و امروز به جایگاه رفیعی رسیده است، اظهار کرد: فعالیت، خدمت‌رسانی و نفس کشیدن در این حوزه به واسطه حمایت از مستضعفین جامعه، عبادت است.

وی ادامه داد: این نهاد در زمینه‌های مختلف که افراد نیازمند جامعه به ویژه آنهایی که در سطح روستاها و مناطق محروم زندگی می کنند حمایت و پشتیبانی می‌کند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: زکات از فرائض، اصول و واجبات دین اسلام بوده که امروز کمیته امداد حضرت امام پرچمدار این فریضه اسلامی است.

 وی در ادامه به بحث خمس از دیگر واجبات دین اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث جمع‌آوری خمس نیز سازمان یا نهادی می تواند پرچمدار آن باشد، افزود: در جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان شهید شدند تا اکنون ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به آرامش و امنیت برسد، بنابراین اینگونه همایش‌ها و جشنواره‌ها به جهت اینکه با فرهنگ‌سازی، آن ایثارگری‌ها و رشادت‌ها را به نسل امروز آینده آینده انتقال می‌دهند بسیار ارزشمند است.

دالوند خاطرنشان کرد: امروز با توجه به اینکه بیگانگان و دشمنان سعی دارند از طرق مختلف به کشورمان هجمه وارد کنند و به فرهنگ اصیل ایران و اسلام آسیب بزنند باید جوانان را با این واژه ها و فرایندهای دینی بیشتر آشنا کنیم تا هوشیارتر باشند.

 وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) این موضوع را در بحث زکات و فرهنگ سازی در جامعه به خوبی انجام داده و این از تکالیفی است که همه ما موظف هستیم در ترویج آن تلاش کنیم.

معاون استاندار بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج این فرهنگ دینی و در اختیار گذاشتن تمامی امکانات و تجهیزات خود برای انجام آن تاکید کرد و گفت: نیاز است تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد ایجاد شود که دهیاری‌ها تمامی امکانات و تجهیزات خود را در جمع آوری زکات در اختیار عوامل این حوزه قرار دهند.

وی عنوان کرد: پرداخت خمس و زکات باعث پاک کردن بدن، مال انسان و خانواده می شود و فرزندانی که در این فضا پرورش می یابند برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار مثمرثمر خواهد بود.

 دالوند بیان کرد: بواسطه این کار مهم اگر زکات درست پرداخت شود و به دلیل مشخص شدن سرفصل‌ها در کمیته امداد در سطح کشور کمتر فقیر خواهیم داشت.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 870124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟