هزینه کرد 91 درصد از زکات جمع آوری شده برای نیازمندان استان کردستان

به گزارش رکنا از کردستان؛ رضا طوسی در جلسه شورای زکات استان کردستان در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: سال گذشته تعهد کمیته امداد استان کردستان در زمینه جمع آوری زکات ۳۹ میلیارد تومان بود که با جمع آوری ۵۲ میلیارد تومان، ۱۳۳درصد تحقق برنامه داشتیم.

وی افزود: بیشترین زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته مربوط به زکات فطریه با ۳۵ میلیارد تومان بود که    ۶۹ درصد کل زکات جمع‌آوری شده را در بر گرفت.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده توسط معتمدین، مردم و خیرین توزیع و گزارش آن به دبیرخانه شورای زکات ارائه می‌شود، گفت: براساس آیین‌نامه، ۸۰ درصد زکات در بین فقرا و ۲۰درصد در زمینه پروژه‌های عمرانی هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در استان ۹۱ درصد زکات جمع‌آوری شده در زمینه کمک به فقرا هزینه شده و بیشترین آن در زمینه پرداخت کمک معیشت بوده است.

 وی ادامه داد: در بحث عمرانی نیز احداث و تعمیر مسجد، خانه عالم، احداث و تعمیر حوزه علمیه، احدات و تعمیر کتابخانه، غسالخانه و سایر پروژ‌ه‌های عام المنفعه از محل زکات جمع آوری شده انجام شده است.

طوسی اظهار کرد: در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه هدفمند کردن جمع‌آوری زکات و هزینه کرد آن، احصای نیازهای نیازمندان شناسایی شده و تبیین و نهادینه کردن جایگاه زکات انجام شده است، ضمن اینکه در سال جاری نیز چون فصل برداشت محصول هنوز تمام نشده گزارش زکات در جلسات بعدی اعلام خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 912834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟