پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی به مددجویان کردستانی

به گزارش رکنا از کردستان؛ رضا طوسی به مناسبت هفته معلم و در دیدار و تقدیر از معلمان و مدیران مدارس همدل نمونه عنوان کرد:  هم اکنون ۲۴ هزار دانش آموز و همچنین ۱۵۰۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان کرستان هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان برای کمک به تحصیل مددجویان پرداخت شده، افزود: ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و یک میلیارد تومان نیز برای پرداخت شهریه دانشجویان پرداخت شده است.

طوسی ادامه داد: کمک به تحصیل فرزندان مددجویان یکی از فعالیتهای این نهاد در زمینه پیشگیری و قطع زنجیره فقر از سرپرستان خانوار به فرزندان می باشد.

وی تصریح کرد: تا کنون تعداد بالایی از مددجویان به رتبه های بالای تحصیلی رسیده و جزو افراد موفق جامعه هستند و در کنار توانمندی خود به خانواده و افراد نیازمند نیز کمک می کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: هم اکنون ۷۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی و همچنین ۸۵ نفر از ورودی های سال گذشته دانشگاه فرهنگیان جزو مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی ارائه ۶ هزار مورد خدمات فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اردویی و همچنین توزیع چهار هزار بسته نوشت افزار در بین دانش آموزان را از دیگر خدمات کمیته امداد استان کردستان در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 891317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟