هزینه کرد اعتبارات عمرانی در پروژه های زیرساختی مزیت های نسبی شهرستان سروآباد گامی به سوی دستیابی به توسعه پایدار است

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ اکبر محمدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان صبح امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سروآباد اظهار داشت : در سال گذشته کلیه اعتبارات تخصیصی به تفکیک هر شهرستان به فرمانداران ابلاغ شد.

وی افزود: این حق فرمانداران است که در جریان اعتبارات اختصاص یافته باشند و براساس آن برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: باید اعتبارات هر شهرستان در همان شهرستان هزینه شود و خوشبختانه به واسطه اطلاع دقیق فرمانداران از میزان تخصیص‌ها، 100 درصد اعتبارات در محل خود هزینه شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از رشد 46 درصدی اعتبارات استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : در مجموع از نظر درصد رشد اعتبارات سالجاری ، استان در رتبه 14 کشوری قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته 10 رتبه ارتقاء پیدا کرده است و امیدواریم با تخصیص های مناسب در سالجاری شاهد تحول در تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استان باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست ها و اولویت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در سالجاری بیان داشت: در سالجاری این سازمان همسو با سیاست های نماینده عالی دولت در استان و با تاکید به اولویت بندی پروژه های نیمه تمام استان سعی دارد نسبت به اتمام پروژه های مهم و تاثیر گذار در زمینه توسعه استان و همچنین پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد به صورت جدی اهتمام ورزد. 

محمدی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باید اولویت مسئولان باشد و نباید با شروع پروژه جدید بار مالی مضاعف را متوجه دولت نمائیم و در صورت ضرورت تعریف پروژه جدید حداقل باید 20 درصد از اعتبار مورد نیاز پروژه در سال اول تامین گردد و سایر شرایط آئین نامه ماده 23 قانون الحاق نیز رعایت شود .

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به نامگذاری سالجاری با عنوان "  رشد تولید ، مهار تورم "  از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برنامه ریزی در راستای تحقق شعار سال الزام و نیاز ضروری است و باید با تمام توان در راستای تحقق منویات معظم له گام برداریم .

محمدی با اشاره به اهمیت اعتبارات عمرانی نیز گفت: با توجه به مزیت های نسبی شهرستان سروآباد از جمله باغداری ، شیلات ، گردشگری و ... لازم است اعتبارات عمرانی در راستای توسعه زیرساخت های این مزیت های نسبی هدایت و برنامه ریزی شود چرا که معتقدیم این امر زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار شهرستان سروآباد است .

در پایان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خواستار پیگیری مجدانه جذب اعتبارات ملی توسط کلیه دستگاه های اجرایی از سازمان ها و وزارتخانه‌های متبوع شد .

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 912068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟