راه اندازی گشت سیار برای مقابله با تخلف در ساخت و ساز

به گزارش رکنا ازقزوین، محمد شعبانیان در نشست خبری مدیران کل و روئسای سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قزوین برگزار شدافزود:

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین بیان کرد: در این راستا اپلیکیشنی طراحی شده تا خدمات غیر حضوری با سرعت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی بیان کرد: در طرح دیگری که برای اولین بار در استان عملیاتی شده «نرم افزار تکریم» را راه اندازی کرده ایم که سرعت پاسخگویی به شهروندان افزایش یافته است.

photo_2023-06-09_00-17-26

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۹۷ عضو فعال دارد، گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۴۱۹ عضو دارای پروانه نظام مهندسی هستند.

وی تصریح کرد: ارتقاء سطح خدمات رسانی به مراجعین قطعا از طریق آموزش به مهندسین ناظر و کارگران ماهر سازمان نظام مهندسی استان قزوین صورت می گیرد و بر این اساس این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

شعبانیان از افزایش ۳۰ درصدی دوره های آموزشی مخصوص اعضای نظام مهندسی ساختمان استان در دو ماهه اول سال جاری خبر داد و اذعان کرد: با انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش های تخصصی به کارگران ماهر سازمان نظام مهندسی افزایش خواهد داشت که در نهایت منجر به خدمات رسانی هرچه بهتر به جامعه هدف خواهد شد.

وی اظهارداشت: با افزایش 47 درصدی بازدیدها تلاش می کنیم تا کیفیت ساخت و سازها بهتر شود و دستگاههای نظارتی می توانند این عملکرد را در کیفی سازی فعالیتها مشاهده و رصد کنند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین افزود: در این راستا در توافق با سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش کارگران ساختمان دوره های آموزشی تخصصی را پیش بینی کرده ایم تا مهارت‌افزایی بیشتر شود.

وی یادآورشد: «طرح پردیس» در روستاها از دیگر برنامه های جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است که با این کار خدمات فنی و مهندسی با هزینه های کمتری در اختیار سازندگان روستایی قرار می گیرد و فضای بیشتری برای اشتغال نیز ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، حفظ امنیت جانی کارگران (HSE) در دستور کار هیئت رئیسه قرار گرفته و حفظ سلامتی کارگران ساختمانی بیش از پیش مورد تاکید سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار خواهد داشت.

 

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 899127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟