اختصاص ۵۰۰ واحد مسکونی طرح مسکن ملی در شهر جدید مهرگان به متقاضیان

به گزارش رکنا ازقزوین، سید علی هاشمی در نشست خبری مدیران و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی استان که در سالن اجتماعی نظام مهندسی قزوین برگزار شد،افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای تکمیل پروژه‌های نیمه کاره راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد : تاکنون از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده و تا پایان سال جاری ۷۵ کیلومتر از ۱۲۲ کیلومتر راه استان به بهره برداری خواهد رسید.

photo_2023-06-08_07-15-16

وی گفت: برای ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در استان قزوین قرارداد منعقد شده است.

مدیر کل مسکن وشهرسازی تصریح کرد: تا پایان سال جاری بیش از ۳ هزار واحد مسکن ملی در استان قزوین به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و پیش بینی می شود این عدد در سال آینده با رشد چشمگیری همراه باشد.

هاشمی از تامین اعتبار جهت ساخت و توسعه زیرساخت های آب، برق و گاز مسکن ملی خبر داد و عنوان کرد: یک سوم اعتبارات تامین زیرساخت های آب، برق و گاز مسکن ملی را وزارت راه و شهرسازی از محل صندوق ملی مسکن، یک سوم این اعتبار را وزارت نیرو و یک سوم دیگر را استانداری از محل اعتبارات خود اختصاص خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد:در شهرهای کوچک آبگرم، ارداق و اسفروردین و معلم‌کلایه واحدهای مسکن ملی یک‌طبقه خواهیم ساخت، البته زمین را به آنها تحویل می‌دهیم و مردم به صورت خودمالکی خانه‌ها را خواهند ساخت. در برخی شهرها به هر 2 متقاضی یک قطعه زمین می‌دهیم و به برخی متقاضی‌ها هم مسکن گروهی داده می‌شود که البته از این طرح استقبال نشده است.

وی تاکید کرد: تخلفاتی همچون دریافت حق الزحمه اضافی و عدم رعایت دستورالعمل های اجاره بها و... توسط بنگاه های املاک تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

Untitled

احداث ۱۵ نقطه پرحادثه در سطح استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: احداث ۱۵ نقطه پرحادثه در دست پیگیری است.

جواد حق لطفی دراین نشست افزود:  همچنین در سال ۱۴۰۱ میزان هزینه کرد ۷۰۰ میلیارد تومان بود و ۱۶۲ هزارتن آسفالت در راه‌های شریانی استان استفاده شد و ۸۵ کیلومتر از مسیرهای شیب دار استان اصلاح شد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای با اشاره به حوادث غیر مترقبه تصریح کرد: سیل در چهارسال گذشته ۱۵۵ میلیارد تومان به زیرساخت های راهداری خسارت وارد کرد.

وی همچنین گفت: ۱۱ هزار ناوگان باری در استان فعال است و بیش از ۱۳ هزار راننده دارای کارت هوشمند هستند.

وی هزینه‌کرد 78 میلیارد تومان از سهمیه قیر رایگان برای آسفالت جاده‌های استان قزوین در سال گذشته خبر داد و گفت: طی یک‌سال اخیر 16 میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی 17 دستگاه اتوبوس و 44 دستگاه مینی‌بوس‌ بین شهری هزینه کردیم.

حق‌لطفی به اختصاص 755 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری برای اجرای 84 پروژه راهداری و راه‌سازی در استان قزوین اشاره و اضافه کرد: اجرای پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور در حوزه راهداری استان قزوین به طور متوسط 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان کرد: : 295 دستگاه ماشین‌آلات برای حفظ و نگهداری راه‌های استان داریم که در طرح ترافیک زمستان سال گذشته 44 شبانه‌روز عملیاتی داشتیم که 20 هزار تن ماسه و نمک در سطح محورهای جاده‌ای استفاده کردیم و 57 هزار کیلومتر باند هم برف‌روبی در راه‌های استان داشتیم.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 899095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟