ساخت 3 ایستگاه هواشناسی جدید در استان قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، یوسف شیخ‌الملوکی در نشست با خبرنگاران استان قزوین که در سازمان نظام مهندسی برگزار شد افزود: ساخت ایستگاه تمام‌خودکار در شهر آبگرم است که عملیات اجرایی آن شروع شده که تا چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای احداث دومین ایستگاه تمام‌خودکاردر منطقه باراجین شهر قزوین و سومین ایستگاه هواشناسی در شهر الوند7.5 میلیارد تومان بودجه با ارزش امروز نیاز داریم.

وی تصریح کرد: وقتی مصرف سوخت‌های فسیلی و کانون‌های گردوغبار هوای شهرستان قزوین را آلوده می‌کند، داده‌های خوبی درباره آلودگی هوا نداریم و به همین خاطر نیاز به احداث یک ایستگاه سنجش آلودگی هوای پیشرفته در سطح شهر قزوین داریم.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: برای ساخت این ایستگاه سنجش مکاتبات لازم را با سازمان مرکزی انجام دادیم و در صورت تامین اعتبار این ایستگاه شهری را احداث می‌کنیم که این ایستگاه مجهز به سنجنده گردوغبار و سنسور دید افقی خواهد بود که بتوانیم میزان غلظت ذرات پی‌ام 10 و پی‌ام 2.5 را در هوا بسنجیم تا داده‌های بهتر و دقیق‌تری در اختیار کارگروه آلودگی هوا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سطح استان 44 ایستگاه هواشناسی داریم، گفت: این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه‌های باران‌سنجی، ایستگاه‌های جاده‌ای، ایستگاه‌های سینوپتیک اصلی و تکمیلی هستند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 899089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟