بهترین قدرشناسی از معلمان احترام به جایگاه آنان است.
به گزارش رکنا ازقزوین، عباس کاظمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: استفاده از ظرفیت مردم در همکاری با آموزش و پرورش و تحقق و پیشبرد اهداف این دستگاه از برنامه های متناسبی است که همچنان باید ادامه یابد.

 وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و انجمن های اولیا مربیان که ترکیب موفقی از هم افزایی مردم و دستگاه های دولتی است باید پیش از پیش فعال تر شود.

کاظمی با اشاره به اینکه معلمان نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان برعهده دارند،تاکید کرد: هفته معلم نباید مختص به یک گروه خاص و گزینشی باشد بلکه باید برنامه بزرگداشت مقام معلم به صورت فراگیر برای همه فرهنگیان برگزار شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در ادامه با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای حفظ عزت و کرامت شخصیتی معلمان، خواستار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مطلوب برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلمان شد.

وی تاکید کرد: سایر دستگاه های اجرایی و امنیتی نیز در موضوع تربیتی باید به کمک آموزش و پرورش بشتابند و در این موضوع به صورت جد ورود داشته باشند.

 

از ۴ معلم قزوینی به عنوان معلم نمونه کشوری تقدیر می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۴ معلم قزوینی به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده و از آن ها تقدیر به عمل خواهد آمد که ۲ معلم دوره ابتدائی، ۱ معلم دوره متوسطه دوره اول و ۱ معلم دوره متوسطه دوم خواهند بود.

نقی سیاهکالی مرادی افزود: نهاد تعلیم و تربیت رسالت ایجاد و انتقال ارزشها را در جامعه بر عهده دارد و معلم به عنوان اسوه و موثرترین عنصر در این نظام نقشی بی بدیل در ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی تربیت شهروند مفید و تحقق حقوق جامعه صالح ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان با حضوراستاندار به عنوان نماینده عالی دولت در تصمیم گیری‌های مرتبط با این موضوع ضروری است.

وی اضافه کرد: نواختن زنگ سپاس و ایثار در مدارس استان قزوین با حضور مدیران ارشد استانی، دیدار و میثاق با خانواده معظم شهدا و دیدار مدیران ارشد استان با فرهنگیان جانبازان و آزاده از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته معلم در استان قزوین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: ۴۷ معلم نمونه در استان قزوین انتخاب خواهد شد که ۱۹ معلم دوره ابتدائی، ۱۵ معلم دوره متوسطه دوم و ۱۳ معلم دوره اول متوسطه هستند.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: نهاد تعلیم و تربیت رسالت ایجاد و انتقال ارزشها را در جامعه بر عهده دارد و معلم به عنوان اسوه و موثرترین عنصر در این نظام نقشی بی بدیل در ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی و تربیتی تربیت شهروند مفید و تحقق حقوق جامعه صالح ایفا می‌کند.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 886339 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟