۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین شناسایی و تخریب شدند

به گزارش رکنا ازقزوین، مهدی رحمان دوست افزود: این بناها در اراضی کشاورزی شهرستان های قزوین و بویین زهرا قرار داشتند و با قلع و قمع بناهای غیرمجاز احداث شده در آنها نزدیک به هفت هکتار از زمین های کشاورزی آزادسازی شد.

این مسوول یادآور شد: ۲۵ بنای غیرمجاز با مساحت ۱.۵ هکتار مربوط به بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا و ۲۳ بنای غیرمجاز شناسایی شده با مساحت ۵.۵ هکتار نیز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی شهرستان قزوین قرار داشت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: بناهای یاد شده به موجب اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع و تخریب شدند.

وی با بیان اینکه تخریب این بناها با حضور نمایندگانی از دادستانی، نیروی انتظامی و امور اراضی به انجام رسید،اظهار کرد: دیوارکشی، فنس کشی، پی کنی و دپوی مصالح از جمله موارد تغییر غیرمجاز کاربری در اراضی یاد شده بود.

این مسوول با اشاره به اهمیت حراست و حفظ زمین های کشاورزی، تاکید کرد: اراضی کشاورزی حافظ امنیت غذایی ما هستند و باید به خوبی از آنها صیانت کرده و در اختیار نسل های آینده قرار دهیم.

این مسوول با هشدار به سودجویان در حوزه تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی کشاورزی،خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر کاربری در زمین های کشاورزی باید با مجوز از دستگاه‌های ذیربط انجام شود در غیر این صورت در حکم ساخت و ساز غیرمجاز تلقی شده و مطابق قانون باید قلع و قمع و تخریب شود.

منبع:روابط عمومی جهاد کشاورزی

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 886336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟