برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای نداریم

به گزارش رکنا از همدان، بهروز الیاسی بیان کرد: در سال جاری نیز قیمت کودهای یارانه‌ای نه تنها افزایش نیافت بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش داشت.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

الیاسی با اشاره به اینکه امسال کشت قراردادی در استان اجرا شد و کودهای مورد نیاز این طرح تامین شده است، تصریح کرد: پروژه کشت قراردادی گندم آبی در استان با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۷۲ هزار هکتار اجرا شد و ما آمادگی تامین صد درصدی کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن را داریم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان همدان در ادامه با بیان اینکه مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تامین شده است، تاکید کرد: واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در کشور است و اگر بخش خصوصی در تامین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

الیاسی گفت: این شرکت مسئولیت حاکمیتی در تامین غذای مردم دارد و از این رو ما نقش اصلی را در تامین به موقع کودهای کشاورزی ایفا می‌کنیم.

 

کدخبر: 871282 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟