آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای اجرای کشت قراردادی گندم آبی

به گزارش رکنا از همدان، بهروز الیاسی افزود: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای کشت قراردادی با محوریت گندم آبی در استان همدان، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در زمینه تامین کود‌های کشاورزی اعلام آمادگی کرد تا در چارچوب برنامه کشت قراردادی گندم نسبت به توزیع کود‌های کشاورزی اقدام نماید.

وی ادامه داد: کشت قراردادی در سطح ۷۲ هزار هکتار از اراضی گندم آبی استان همدان با کمک گروه‌های پشتیبان مانند شرکت بازرگانی دولتی اجرایی می‌گردد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در ادامه بیان کرد: همچنین ضمن تائید مشکلات پیچیده‌ای که در مسیر تامین کود‌های کشاورزی از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده است، گفت: در مدت یک سال گذشته، قیمت جهانی کود‌های فسفاته و پتاسه سه برابر شده است و علی رغم مشکلات بودجه‌ای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به موقع کود‌های مورد نیاز کشاورزان را تامین و از این نظر مشکلی جهت اجرای برنامه‌های کشت قراردادی وجود ندارد.

وی  افزود: کشاورزان برای استفاده از این خدمات می‌توانند پس از انعقاد قرارداد با شرکت بازرگانی دولتی ایران بصورت الکترونیکی، با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، کارگزاران و عاملین فروش شرکت نسبت به دریافت کود شیمیایی خود اقدام نمایند.

الیاسی بیان کرد: در برنامه کشت قراردادی، کشاورزان با پرداخت ۵۰% از مبلغ، کود فسفاته و پتاسه مصرفی خود را تحویل می‌گیرند و ۵۰% باقیمانده بهای کود را در زمان برداشت محصول تسویه می‌کنند.

 

کدخبر: 851695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟