تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان در مشاوران املاک جرم است

به گزارش رکنا از اردبیل،  آفاقی اظهار کرد: دخالت برخی مشاوران املاک در تنظیم قرارداد‌ها در محاکم قضایی مشکل ایجاد کرده است و کسب آگاهی در این راستا و پیشگیری از مشکلات کیفری برای مشاوران املاک امری ضروری است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت مراکز مشاوره املاک و مسکن در سال‌های اخیر در استان، اظهار کرد: مشاوران املاک حق تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان ندارند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه مشاوران املاک در استان اردبیل به سامانه "بارکدخوان" مجهز شده اند، اضافه کرد: مردم برای اطلاع از صلاحیت مشاورین املاک به پروانه کسب و برچسب روی شیشه دفاتر که در راستای طرح ساماندهی مشاورین دارای صلاحیت در اردبیل اعطا شده است، دقت کنند.

آفاقی افزود: از طریق بارکد موجود در برچسب‌های روی شیشه دفاتر مشاورین املاک اردبیل و با استفاده از تلفن همراه، می‌توان به راحتی اطلاعات لازم را در خصوص مشاور املاک مربوطه کسب کرد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مردم در ساماندهی مشاوران املاک شد و ادامه داد: مردم به هنگام خرید و فروش املاک حتما کد رهگیری دریافت کنند تا مشکلات بعدی بوجود نیاید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین از تشدید برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: اخطار‌های جدی به صاحبان املاک غیرمجاز داده شده تا از فعالیت‌های غیرقانونی پرهیز کنند.

آفاقی افزود: تنها مشاوران املاک دارای هلوگرام و برچسب‌های قانونی می‌توانند در حیطه اختیارات و وظایف خود برای گروه‌های مختلف جامعه راهنمایی و مشاوره ارائه کنند.

 

کدخبر: 869643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟