تجهیز شهرک‌های صنعتی اردبیل به پنل خورشیدی
به گزارش رکنا از اردبیل، اهلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد، با توجه به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق و استفاده از بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر، ساختمان مرکزی و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی شماره 1 و 2 اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر به سیستم پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر مکلف بودن ادارات در تولید حداقل ۲۰ درصد از انرژی برق مورد نیاز خود از طریق سامانه‌های برق خورشیدی، این شرکت در راستای اجرای مصوبه فوق، اقدام به احداث سامانه‌های برق خورشیدی در ساختمان مرکزی و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل استفاده از انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های تجدیدپذیر را جایگزینی مطمئن برای سوخت‌های فسیلی برشمرد و ادامه داد: به‌منظور تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، تشویقات و تسهیلات بسیار مناسبی از سوی دولت برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است که صاحبان صنایع برای تامین برق پایدار در زمان اوج مصرف می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اهلی بیان کرد: استفاده از انرژی تجدیدپذیر، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و کاهش مصرف برق، باعث کاهش آلودگی محیط زیست نیز خواهد شد.

 

کدخبر: 810179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟