اجرای طرح «ارمغان مهر» برای دانش آموزان نیازمند
به گزارش رکنا ازقزوین، ؛ همایش گرامیداشت و تجلیل از اعضای داوطلب و خیرین استان با حضور حسین خوِیینی ها سرپرست جمعیت هلال احمر استان، فرهاد ارجمندی مدیرکل سلامت خارج از کشور جمعیت هلال‌احمر و مدرسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، ظهر پنجشنبه در محل کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

2233

فرهاد ارجمندی در این مراسم افزود: در جهان حدود صد میلیون نفر داوطلب در نهضت صلیب سرخ  هلال احمر داریم که از این تعداد دو‌میلیون نفر داوطلب رسمی در کشورهستند که آمار بسیار خوبی است که دو درصد جمعیت هلال احمر دنیا در ایران مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: ۶۰۰ هزار نفر در سازمان جوانان و یک میلیون و چهارصد هزار نفر عضو جمعیت داوطلبان هستند که شرایط سنی ۱۸ تا ۳۵ سال را دارند و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر فعالیت های خوبی را انجام داده است.

این مدیر تصریح کرد: در بیماری کرونا بخش بزرگی از خدمات در حوزه سلامت توسط داوطلبان این جمعیت ارایه شد و در حال حاضر نیز با راه اندازی خانه های هلال در مناطق کم برخوردار و محلاتی که دسترسی کمتری به خدمات جمعیت دارند از این ظرفیت و کمک شما داوطلبان استفاده می شود.

ارجمندی یادآورشد: در طرح هلال نیز ضمن تعامل با موسسات خیریه، بانک امانات نیز به بسیاری از افرادی که نیاز به تخت اکسیژن ساز داشتند کمک کرد.

 

| رسالت مهم داوطلبان هلال احمر کاهش آلام آسیب دیدگان است

 

خدمت به مردم آسیب دیده رسالت داوطلبان است

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: خدمت به مردم و کاهش آلام آسیب دیدگان حوادث مهمترین رسالت داوطلبان است.

خویینی بیان کرد: داوطلبان با افزایش مهارتهای خود باید خدمت رسانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و حمایت از نیازمندان و جمعیت آسیب پذیر را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و در حوزه های درمانی  حمایتی، معیشتی، پیشران باشند.

وی ترویج فرهنگ کارهای خداپسندانه را مهم دانست و گفت: خدمات عامه المنفعه از دیگر اهداف این جمعیت است و اموری مانند نذر آب، جمع آوری و مساعدت های مردمی در این راستا صورت گرفته است.

در ادامه از تعدادی از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تجلیل شد.

 

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 850984 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟