خواستار تحول جدی در درس آمادگی دفاعی هستیم

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، سرهنگ محمد سرباز مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز کشور و ۳۸۸ شهید دانش آموز استان قزوین، طی جلسه‌ای که با حضور سردار آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بهمراه فرماندهان حوزه‌های بسیج دانش آموزی استان به بیان گزارشات صورت گرفته در آن سازمان پرداخته و بیان کرد: سازمان بسیج دانش آموزی در طی یکسال، طی ۴ دفعه از حوزه‌های ۱۹ گانه سازمان در سطح استان بازدید بعمل آورده و نظارت های میدانی صورت گرفته است که این فرآیند موجب ارتباط نزدیک و دوستانه با حوزه‌های یاد شده بوده است.

 

وی اظهارداشت: سازمان بسیج دانش آموزی ضمن دیدار با رؤسای مناطق آموزش و پرورش و جلب حمایت‌های آنان، از نزدیک شاهد برنامه‌های صورت گرفته آن سازمان بوده است.

سرهنگ سرباز در ادامه افزود: جلسات تبیینی طرح شهید بهنام محمدی از جمله طرح‌های بلند مدت سازمان بسیج دانش آموزی بشمار می‌آید که همراه با مربیان این طرح در سطح حوزه‌های مقاومت و بازدید میدانی از این جلسات صورت گرفته و در سطح استان ۱۶۵ مربی در ۵۵ مدرسه در طرح شهید محمدی فعالیت نموده‌اند و این طرح حلقه واسطی بین مسجد و مدرسه و خانواده بوده که هدفش یاری مادران در تربیت نسل انقلابی جهت ایجاد نسل متدین و حزب‌اللهی برای مدیریت آینده کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دبیرخانه استانی طرح شهید بهنام محمدی از دیگر برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی بوده که بطور مستمر در داخل سازمان پیگیری شده و با سرشبکه های طرح شهید محمدی که شامل دو بخش خواهران و برادران بوده در کنار معاونت تعلیم و تربیت با همراهی فرماندهان حوزه‌ها انجام می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان برنامه‌های گام به گام ۸ ماهه و پویش ها و چالش‌های مجازی گفت: در طول سال با کسب رتبه‌های مختلف افتخارات متعددی برای استان قزوین بعمل آمده و برگزاری دوره‌های مجازی یاوران ولایت استانی و کشوری با بیش از ۲۰۰ فرمانده واحد پیشگام از انتهای شهریورماه سال جاری تا بحال، طی دورهای یکروزه یاوران ولایت درسطح حوزه‌های مقاومت در حال برگزاری است.

وی در ادامه بیان کرد: سه تن از دانش‌آموزان فرمانده واحد در این دوره‌ها حائز رتبه های برتر شده‌اند که در جلسه اخیر اختتامیه یاوران ولایت که بصورت ویدئو کنفرانسی در سطح کشور برگزار شد از آن عزیزان تجلیل بعمل آمد.

سرهنگ سرباز تصریح کرد: بررسی وضعیت تشکیل حلقه‌های مجازی و حضوری صالحین که شامل ۷۲ حلقه‌ مجازی و ۱۵ حلقه حضوری در سطح استان در حال برگزاری است، از دیگر اقدامات صورت گرفته برگزاری جلسات مستمر با مجامع مشاوره‌ای علوی- فاطمی که علوی شامل برداران و فاطمی شامل خواهران بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت هیأت های اندیشه‌ورز سازمان بسیج دانش آموزی در سطح استان گفت: طی انتخاباتی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود افراد انتخاب شده و طی برگزاری جلسات مستمر فرماندهان حوزه‌ها با مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان همراه با مسئولین استانی مرتبط با حوزه فضای آموزش و پرورش داشته‌ایم که در قالب مطالبه‌گری و حلقه‌های مشاوره‌ای برای سازمان بسیج دانش آموزی فعالیت نموده که از آن جمله می‌توان به حضور در برنامه زنده گام تمدن ساز که از شبکه استانی پخش شد هویت بخشی به دانش آموزان بسیجی از جمله مأموریت های سازمان بسیج دانش آموزی بوده است.

سرهنگ سرباز افزود: کسب رتبه در چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا بعنوان یکی دیگر از برندهای این سازمان مطرح شده و در طی دو سال از چهار تیم دو مدال آور در استان قزوین داشته که افتخار بزرگی برای استان می‌باشد و امسال نیز دو تیم از دانش‌آموزان استان در این لیگ مدال نقره و دو تیم دیگر مدال برنز کسب نموده‌اند که دو تیم در رشته کارآفرینی و یک تیم در رشته ریاضیات و تیم دیگر در رشته انسانی بوده‌اند.

وی در بحث شناسایی و دسته‌بندی نخبگان دانش‌آموز در محورهای مختلف علمی، قرآنی، ورزشی و فرهنگی گفت: سعی بر این است در برنامه‌های گوناگون از حضور این دانش‌آموزان بهره‌مند شده و ضمن هویت بخشی از آنان تقدیر بعمل آید زیرا که این دانش‌آموزان بسیجی الگوی مناسبی برای دیگر هم سالان خود خواهند بود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان افزود: از ابتدای سال پویشهای ویژه انتخابات صورت گرفت که شامل پویش رأی اولی‌ها با حضور ۷ هزار دانش آموز در پخش زنده بصورت آنلاین و ۶۵ هزار نفر بصورت آفلاین برگزار شد، پویش دیگری با عنوان ما منتظر انتخاباتیم با ۴۰۰ نفر در پخش زنده و ۷ الی ۲۹ هزار بازدید در فضای مجازی صورت گرفته، پویش دیار رجایی با هزار اکانت شرکت کننده و پویش مشق حضور با ۲۰۰ شرکت کننده صورت گرفت که از آثار ارسالی تجلیل شد که جزء ویژه برنامه‌های سازمان بسیج دانش آموزی بوده است.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های بصیرتی طرح لبیک با بیش از ۵۰۰ نشست حضوری و مجازی در قالب وبینار و همچنین پویش تواصی به حق در سطح استان برگزار شد و همچنین راه اندازی گردان‌های سایبری خواهران و برادران بسیج دانش آموزی بهمرا ۳۰ گروهان تشکیل شد که هم اینک با ۲۰۰ دسته سایبری در سطح واحدهای مقاومت یکی از تشکیلات سایبری بزرگ استان محسوب شده و با همکاری سازمان قرارگاه فضای مجازی سپاه استان صورت گرفته است.

سرهنگ سرباز تاکید کرد: راه اندازی کانال شاد بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان که حدود ۱۶ هزار فرد فعال در این کانال وجود دارند و بازدیدها نشانگر فعالیت‌های صورت گرفته در این کانال می‌باشد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: از ابتدای سال تا به الان بیش از ۱۰۰ مصاحبه خبری از فرماندهان حوزه‌ها گرفته تا مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی در سطح استان منتشر شده و همچنین برگزاری نشست های خبری بمناسبت های گوناگون همانند هفته دفاع مقدس، هفته بسیج دانش آموزی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده و بواسطه شیوع بیماری کرونا طراحی جلسات هماهنگی ویدئو کنفرانسی با فرماندهان حوزه‌ها بطور مستمر در حال انجام بوده و برنامه‌های متنوع در سازمان مذکور در این جلسات صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: صدور بیانیه‌ها بمناسبت های مختلف و سلسله نشست‌های هماهنگی شورای بسیج دانش آموزی با سازمان آموزش و پرورش با هدف تشکیل کمیته‌های هماهنگی در حوزه های مقاومت در سطح استان صورت گرفته و همچنین برگزاری یادواره های شهدا از دیگر برنامه‌های مستمر سازمان بوده که در ایام خاصی از سال همچون هفته بسیج دانش آموزی اجرایی شده است.

سرهنگ سرباز با اشاره به اهمیت درس آمادگی دفاعی افزود: این امر یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ بسیج دانش آموزی در سطح استان بوده که ضمن ایجاد فضای مناسب خواستار تحول عظیم در نگاه به آن درس مهم در بین دبیران و دانش آموزان در بخش عملی هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی و طرح هجرت بسیج دانش آموزی و اقدامات خداپسندانه در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی با کسب رتبه چهارم در سطح کشور و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک، نذرهای هوشمند با توزیع گوشی و تبلت، توزیع بیش از ۱۳ هزار و پانصد بسته لوازم التحریر و کیف و کفش در بین گروه‌های هدف این سازمان از ابتدای شیوع بیماری کرونا از دیگر اقداماتی است که ذیل آن سازمان به ایفای نقش پرداخته است.

 

کدخبر: 736053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟