وقف مزرعه درشهرستان بویین زهرا برای دانش آموزان بی بضاعت

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، جت الاسلام سیدمصطفی مجیدی  در برگزاری جلسه کمیته املاک و اجارات اوقاف و امورخیریه استان قزوین در امامزاده ابراهیم(ع) روستای حسین آباد بویین زهرا و بررسی مسایل اوقافی این روستا افزود: با برگزاری این جلسه، بهره برداران توجیه به پرداخت معوقات شدند و هم توافق صورت گرفت که سهم موقوفه افراز شود. یعنی سهم موقوفه به صورت بلامعارض در اختیار موقوفه قرار خواهد گرفت و سهم مالکانه مردم نیز در اختیار زارعین قرار خواهد گرفت و امیدواریم همچون باغ ۵ هکتاری انگور که در موقوفه عنایت اله بویینی قرار دارد، در این فضا نیز بتوانیم پروژه اقتصادی تعریف و اجرا نماییم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به تحقق اقدامات اوقاف در راستای اخذ اسناد اراضی موقوفه اظهار کرد: در بحث موقوفات منفعتی که باید دارای درآمد باشند بالغ بر ۶۴ درصد اراضی دارای سند هستند و مابقی به صورت مستمر در دست اقدام است و استان قزوین نیز از استان هایی است که به جهت اخذ سند جزو پنج استان در صدر کشور است.

شسسشس

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: طی سه ماه اول سال‌جاری که سهمیه استان قزوین اخذ بالغ بر ۳۷۰ سند بود بالغ بر ۱۸۴ سند اخذ کردیم لذا این جریان سرعت بسیار خوبی دارد و امیدواریم در بحث موقوفات منفعتی با توجه به اینکه اکثر موقوفات باقیمانده ما موقوفات مشاعی با مالکیت مردم است از آنجایی که در بخشی از اراضی منابع طبیعی نیز سهم داشته و اراضی ملی در همه پلاک ها تعیین تکلیف شد، امیدواریم در مستثنیات بتوانیم با نقشه هایی که توسط منابع طبیعی آماده شده، نسبت به سهممان بتوانیم اسناد را دریافت نماییم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم طی دو سال آینده در قزوین موقوفات منفعتی همه دارای سند شده باشند. در سال جاری بیشترین اخذ سند متعلق به شهرستان آوج است که حدود ۱۶۲ سند برای اراضی موقوفه این شهرستان اخذ شده است.

 

 

کدخبر: 800209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟