۱۹۰ تیم از قزوین به مرحله نیمه نهایی لیگ علمی پایا راه پیدا کردند

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،ابراهیم رسولی فر با اعلام این خبر افزود: لیگ علمی بین المللی پایا بزرگ ترین مسابقه ی گروهی کشور و جهان اسلام است که بستری را برای دانش آموزان توانمند و علاقه مند فراهم کرده تا در یک جریان آموزشی و رقابتی سالم، به دانسته های خود بیافزایند و در یک رقابت دلچسب و گروهی، تبادل دانش و بهتر اندیشیدن را تجربه کنند.

رسولی فر تصریح کرد: مرحله مقدماتی این لیگ با استقبال خوب دانش آموزان  همراه بود به گونه‌ای که میزان ثبت‌نام دانش‌آموزان در لیگ علمی پایا نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته و علاقه دانش‌آموزان برای شرکت در این مسابقات بیشتر بوده‌است.

 وی بیان کرد: در همه مراحل این لیگ ، بویژه در گام اول علاوه بر فرماندهان حوزه های دانش آموزی، مدیر، معاونین و روسای اداره آموزش و پرورش در اداره کل و مناطق و همچنین مدیران مدارس در سراسر استان، از این برنامه و فعالیت علمی حمایت و پشتیبانی کردند.

این  مسوول در رابطه با هدف از این برنامه عنوان کرد:هدف اصلی  لیگ علمی بین المللی پایا ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل، ترویج روحیه پژوهشی و پرسشگری، هدایت دانش آموزان در مسیر تحقیق و پژوهش و طراحی لیگ های پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی است.

وی در پایان گفت: براساس  برنامه ریزی های انجام شده مرحله  نیمه نهایی این لیگ علمی بصورت کشوری و از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و انتظار می رود تا دانش آموزان قزوینی در این مرحله نیز خوش بدرخشند.

 

کدخبر: 772482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟