طرح پایش مصرف گاز در ادارات استان اصفهان آغاز شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان پیرو بخشنامه شرکت ملی گاز ایران مبنی بر لزوم رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح، استانداری و ... گفت: شرکت گاز استان اصفهان با جدیت پیگیر اجرای این مصوبه در سطح استان است.

ابوالقاسم عسکری، با اعلام این مطلب افزود: طی نشست های هم اندیشی، هماهنگی های لازم با کارشناسان مرتبط با مباحث فنی و ایمنی جهت پایش وضعیت مصرف انرژی در ادارات و دستگاه های اجرایی، موسسات و سازمان ها و... همچنین آموزش الزامات ایمنی و مصرف بهینه انجام شده است.

وی،گفت: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضا‌های داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده است و همچنین روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل از جمله موارد این بخشنامه است.

عسکری، افزود: استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، انجام معاینه فنی تمامی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (بر اساس ماده (۱۷) قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز و کاهش حداقل پنج درصدی مصرف گاز طبیعی هر مشترک در چهار ماهه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در خصوص پایداری جریان گاز در این فصل از سال خاطر نشان ساخت: با بسترسازی و تقویت زیرساخت های خطوط انتقال و شبکه های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان علی رغم افزایش بیش از 50 هزار مشترک جدید از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و امیدواریم امسال و با اجرای تمهیدات لازم و صرفه جویی هرچه بیشتر مردم شریف هیچگونه افت یا قطعی گازی نداشته باشیم.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 847795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟