670 واحد گلخانه ای گازرسانی شده در قطب گلخانه ای استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره گاز تیران و کرون که با حضور فرماندار و امام جمعه عسگران برگزار شد، بیان داشت: شهرستان تیران و کرون به لحاظ تعداد واحد گلخانه ای  قطب مهم استان است و توسعه گازرسانی دربخش کشاورزی این شهرستان بسیارحائز اهمیت بوده است.

ابوالقاسم عسکری، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از۷هزار و ۵۲۷ واحد کشاورزی و دام و طیور در سطح استان، مشترک گاز طبیعی هستند،گفت: از این میزان ۲هزار و ۶۷۴ واحد مربوط به گلخانه های استان می شود که درحال حاضربالغ بر 670 گلخانه گازرسانی شده در تیران و کرون فعال هستند.

وی، گازرسانی به بخش کشاورزی را به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار این شرکت نام برد و اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد واحدهای تولید محصولات کشاورزی به ویژه کشت گلخانه ای طی سال های اخیر در استان اصفهان، گازرسانی به بخش کشاورزی نیز در این سال ها همزمان با توسعه شبکه های گازرسانی شتاب خوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: با توجه به شرایط کم آبی در کشور باید الگوی کشت کشاورزی تغییر یافته و به سمت شیوه های نوین آبیاری رفته و سایر صنایع زیربنایی نظیر گاز نیز موظفند به این چرخه کمک های لازم را بنمایند.

عسکری، ضمن تاکید بر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی، تصریح کرد: این انرژی ارزشمند یک سوخت پاک وجایگزین بسیار مناسب برای سوخت های آلاینده می باشد، در صورتی که این انرژی پاک علاوه بر مصارف خانگی و عمومی، سوخت صنایع را تامین کند حجم بسیاری از آلودگی ها به ویژه استان اصفهان که از واحدهای صنعتی زیادی برخوردار است کاهش خواهد یافت.

بهمن راعی / اصفهان

 

کدخبر: 832869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟