اولین پویش داوطلبانه دوستداران طبیعت در دانشگاه شهرکرد

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری؛ در این پویش که با حضور جمعی از مسئولین، اساتید و دانشجویان و مسئولان و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد، دکتر عزیزالله مولوی با بیان اینکه در دنیای جدید نگاه مقدس انگاری پدیده های زیستی جای خود را به نگاه طماعانه و ابزار انگاری داده و چالش های طبیعی و زیستی از میوه های تلخ چنین نگاهی است، گفت: از دانشگاه به عنوان نهاد آموزشی اثرگذار انتظار می رود انگاره طبیعت به مثابه آیه و آینه اوصاف الهی را در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه سازد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه باید در قامت یک نهاد اجتماعی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی وارد شود، افزود: تعامل و هم افزایی بین ادارات محیط زیست و منابع طبیعی استان با دانشگاه شهرکرد می تواند به رفع مشکلات زیست محیطی کمک قابل توجهی کند و علاوه بر ظرفیت علمی اساتید دانشگاه، دانشجویان نیز می توانند در این مسیر بسیار کمک کننده باشند.

مولوی ادامه داد: دانشگاه شهرکرد به سمت دانشگاه نسل چهار و دانشگاه کارآفرین در حرکت است و تعامل بین دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد و سازمان حفاظت محیط زیست و اداره منابع طبیعی استان می تواند به تجربه اندوزی و کار عملی دانشجویان و حرکت در این مسیر کمک کننده باشد.

وی مسئله بازیافت در دانشگاه شهرکرد را یکی از موضوعات جدی زیست محیطی دانست که باید مورد توجه جامعه دانشگاهی قرار گیرد.

رییس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد نیز گفت: دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد همواره از انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس نیازهای جامعه و محیط زیست استقبال می کند و از ظرفیت اساتید و دانشجویان این دانشکده در این مسیر استفاده خواهد کرد.

دکتر خدایار عبدالهی گفت: امیدواریم و این آمادگی را داریم که در ارتباط با همایش های حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و پویش های بعدی همکاری لازم را با نهادهای مرتبط داشته باشیم.

در پایان این نشست، با توزیع دستکش و کیسه زباله، حاضران به پاکسازی محوطه شرق دانشگاه شهرکرد پرداختند تا این حرکت اولین گام از مسیر مشارکت در پویش داوطلبانه دوستداران طبیعت در دانشگاه شهرکرد باشد.

مصیبی دهکردی/چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 845667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟