دیدارزبان شناس آلمانی با سرپرست دانشگاه شهرکرد

به گزارش رکنا از شهرکرد ، پروفسور لدوینگ پاول زبان شناس دانشگاه هامبورگ آلمان با دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر عباس کارگرمعاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه، دکتر احمد کیوانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر عزیزالله مولوی معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه، دکتر محسن بهمنی رئیس گروه همکاری علمی و بین المللی دانشگاه، دکتر مرتضی طاهری عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه و دکتر محمدعلی نظری مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه با موضوع دیپلماسی علمی و گسترش روابط بین الملل در حوزه های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه شهرکرد دیدار و گفتگو کرد.

دکتر یاسر پیرعلی در این نشست ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از انجام پروژه های علمی و پژوهشی مشترک با دانشگاه هامبورگ آلمان، گفت: دانشگاه شهرکرد با برخورداری از ظرفیت های خوب علمی و پژوهشی این آمادگی را دارد که بیش از گذشته با دانشگاه هامبورگ آلمان همکاری و تعامل داشته باشد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: گسترش روابط بین الملل در حوزه های آموزشی و پژوهشی از اهداف مهم دانشگاه شهرکرد است و امیدواریم با افزایش همکاری ها بین دانشگاه شهرکرد و دانشگاه هامبورگ آلمان، بتوانیم تبادل اساتید و دانشجویان و انجام طرح های تحقیقاتی و پروژه های مشترک علمی و پژوهشی را شاهد باشیم.

دکتر احمد کیوانی نیز در این نشست گفت: پذیرش دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در مقطع پسا دکتری در دانشگاه شهرکرد، ایجاد شرکت های دانش بنیان چند ملیتی که از نیاز های امروز کشور نیز می باشد و نمایه سازی برای مجلات دانشگاه به ویژه مجلات در حوزه علوم انسانی از جمله اهدافی است که به دنبال آن هستیم تا با تلاش دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه به آن دست یابیم.

پروفسور لدوینگ پاول نیز اظهار امیدواری کرد که بتوان در زمینه انجام پروژه های بین المللی علمی و پژوهشی و همچنین در زمینه بررسی و شناخت زبان لری با دانشگاه شهرکرد تعامل و همکاری خوبی داشته باشیم.  

در حال حاضر طرحی مشترک در زمینه زبانشناسی بین دانشگاه هامبورگ آلمان و دانشگاه شهرکرد در حال انجام است. 

همچنین به همت پژوهشکده بختیاری شناسی و دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه شهرکرد سخنرانی با موضوع ملاحظاتی پیرامون دستور تاریخی زبان لری با سخنرانی لدوینگ پاول، زبان شناس آلمانی، در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

مصیبی دهکردی/ شهرکرد 

کدخبر: 781643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟