انتقاد امام جمعه اردبیل از آتش زدن مزارع حاشیه جنگلها در استان

به گزارش رکنا از اردبیل؛ آیت الله عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به اینکه تخطی از نظر کارشناسان همیشه پشیمانی و خسارت به بار می آورد افزود: هیچ کارشناسی آتش زدن زمین های کشاورزی بعد از برداشت محصول را تایید نمی‌کند همه مواد آلی خاک و موجودات زنده که برای ‌ تقویت خاک لازم است از بین می روند این تلقی غلط این روزها برای استان ما خصوصا در حاشیه جنگلها یک خطر بزرگ درست کرده است.

وی از مسئولین خواست بدون هیچ اغماضی، اعمال حاکمیت کنند و با وضع مقررات سنگین برای مرتکبین ، مانع از تکرار حوادث آتش سوزی در مزارع و جنگل های استان شوند.

امام جمعه اردبیل در ادامه بازگشت شهر لاچین و روستاهای اطراف آن به آذربایجان را به ملت آذربایجان تبریک گفت و افزود: رهبر عظیم الشان ما با صراحت از مالکیت تمام قره باغ به آذربایجان دفاع کرده و ایران در تمام مجامع بین المللی در طول اشغال قره باغ به مالکیت آذربایجان رای داده است.

امام جمعه اردبیل با انتقاد از یاوه گویی برخی رسانه‌ها در جمهوری آذربایجان خطاب به صهیونیست ها گفت:شما شاید بتوانید چند سیاست مدار و چند روزنامه را در آذربایجان بخرید ولی یقین داشته باشید شیعیان امیرالمومنین(ع) در جمهوری آذربایجان قابل خرید نخواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره نظم جهانی اشاره کرد و به نقل از رهبر انقلاب افزود: دولت آمریکا از سال ۱۹۴۵ تا امروز در سرنگونی ۴۰ دولت مستقل که تابع آمریکا نبودند نقش ایفا کرده و دخالت های نظامیش با کشتار عمومی و با فجایع بزرگ همراه بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطبه های امروز نماز جمعه را با سخنی از امیرالمومنین علی (ع) به پایان برد که فرموده اند: سه گناه است که تبعات آن به خود گناه کننده بر می گردد اول مکر و خدعه دوم نقض پیمان و قرارداد و سوم ظلم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

 

کدخبر: 821778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟