برپایی  هجدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه تکنولوژی‌های جدید و نهاده‌های بروز کشاورزی با هدف ارتقای میزان تولید در واحد سطح محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی عرضه خواهد شد.

احمد شهریار افزود: برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی ، ایجاد فرصت جهت برقراری ارتباط و شناسایی شرکت‌های معتبر در سطح کشور ، آشنایی با آخرین دستاوردها و فن‌آوری‌های تخصصی ارائه شده از سوی غرفه‌داران ، بهره‌گیری گسترده از تبلیغات در جهت افزایش اعتبار و معرفی بهتر شرکت‌کنندگان ، واگذاری فضای کاملاً تخصصی جهت بازاریابی و معرفی کالاها و خدمات و افزایش کیفیت تولید و رسیدن به استانداردها است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه غرصه ماشین‌آلات کشاورزی ، غرفه تجهیزات آزمایشگاهی ، غرفه سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار ، غرفه تجهیزات و تاسیسات گلخانه‌ای و غرفه مکانیزاسیون کشاورزی محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت .

وی با اشاره به حمایت از سازندگان بومی استان و پیگیری مراحل اخذ تست و استانداردسازی تولیدات صورت گرفته در راستای امکان فروش ادوات تولیدی با استفاده از تسهیلات بانکی ، پیگیری اعطای تسهیلات در قالب سرمایه در گردش برای تأمین مالی کارگاه‌های فوق جزء برنامه سازمان در جهت بومی‌سازی ادوات کشاورزی به سازندگان ادوات کشاورزی استان توصیه کرد به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است ، ۴۳.۶ درصد از مساحت این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد.

سالانه بالغ بر ۴و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل تولید می‌شود که معادل چهار درصد مجموع محصولات تولید شده کشور است.

کدخبر: 808854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟