عملیاتی شدن 700 مگاوات تولید انرژی خورشیدی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، همایش  معرفی فرصت های سرمایه گذاری درحوزه احداث نیروگاههای خورشیدی در استان قزوین روز چهارشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، رمضانی معاون فنی و مهندسی ساتبا، عابدینی مدیرفنی سازمان صنایع کوچک ایران، رجحانی معاون عمرانی استانداری، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، خلیلی خواه مدیرکل دارایی، خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان و جمعی از سرمایه گذاران و مدیران واحدهای صنعتی و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات واحد تولیدی صنعت پلاست آبیار برگزار شد.

مسعود خواجه وند در این همایش گفت: با استقرار تیم مدیریت جدید در استان قزوین شاهد یک عزم جدی از سوی استاندار محترم، معاونان استانداری و مدیران صنعتی هستیم که قرار است طرح های احداث نیروگاههای تجدیدپذیر با حمایت بیشتری در قزوین عملیاتی شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه در استان قزوین از ظرفیت های خدادادی انرژی بادی و خورشید در مناطق مختلفی چون تاکستان، آبیک، بویین زهرا برخورداریم که می توانیم با مشارکت بخش خصوصی ظرفیت های موجود را به منصه ظهور برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: حدود 4 هزار مگاوات ظرفیت تولید انرژی خورشیدی و بیش از 5 هزار مگاوات انرژی بادی در استان وجود دارد که با تشکیل تیم های کارشناسی برای شناسایی مناطق مستعد از چند ماه گذشته اقدام شده است.

خواجه وند یادآورشد: در اولین گام حدود 3 هزار هکتار زمین مستعد بلامعارض در استان مشخص شده و اولویت مدیریت استان هدایت آن به سمت ایجاد نیروگاههای خورشیدی است.

وی بیان کرد: برای این که روند سرمایه گذاری تسریع شود و متقاضیان در مرحله اجرا دچار مانع و یا کندی در فرآیند اجرا نشوند تلاش کرده ایم خاستگاهها و زمین های تعیین شده که به ساتبا اعلام شده هیچ مشکل قانونی از نظر دستگاههای اجرایی و خدماتی از جمله محیط زیست، میراث فرهنگی ، آب منطقه ای، امور اراضی و منابع طبیعی نداشته باشد.

خواجه وند یادآورشد: ظرفیتهای خوبی که از نظر اقلیمی در انرژی بادی و خورشیدی داریم، بخشی در کریدور باد در تاکستان و کهک وجود دارد و در انرژی خورشیدی نیز با میزان تابش ۱۷۵۰ کیلووات ساعت بر مترمربع و دمای ۱۵.۷ درجه و داشتن ۲۸۰ روز آفتابی در سال یک فرصت قابل توجه استکه از کنار آن نباید بسادگی عبور کنیم.

 

 

کدخبر: 792870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟