ایجاد کارگروه شهر هوشمند درقزوین

به گزارش خبرنگار رکنا، محمدمهدی اعلایی  روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در استان قزوین که با حضور سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت و اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول دیجیتال در کشور برکسی پوشیده نیست و این اقدامات در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: به دلیل اهمیت این اقدام و وجود ظرفیت‌های اقتصادی توسعه فیبر نوری، این طرح از سوی شرکت ملی مخابرات ایران در استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

اعلایی با بیان اینکه رویکرد نظام، افزایش توجه به اقتصاد دانش بنیان است، گفت: سال ها پیش بنا بر این بود که بخش عمده اقتصاد کشور دانش بنیان باشد و در این راستا هم اقداماتی هرچند ناقص انجام شد ولی در سال جاری با توجه به راهبرد سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، موضوع دانش بنیان در دستور کار جدی قرار دارد و توسعه فیبر نوری که به نوعی بستر سازی برای افزایش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است، به طور قطع منجر به بالابردن ارزش افزوده در اقتصاد می شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های فناوری و با مدیریت زمان و مکان و روی آوردن به مشاغل جدید، تحول جدی تری را در موضوعات دیجیتالی و اقتصادی شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، پیشینه تاریخی و اتکا به داشته های منابع انسانی ارزشمند، مبتکر و پیشرو یکی از نقاط خوب کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحول دیجیتال است.

وی گفت: در سفر رییس جمهور به استان قزوین به دلیل ظرفیت‌های موجود اقتصادی و فرهنگی، مجوز ایجاد شهرک تولید محتوا برای اولین بار در کشور دریافت شد و به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای طرح توسعه فیبر نوری مورد لحاظ قرار گرفت.

استاندار قزوین با بیان اینکه اقدامات استان در حوزه تحول دیجیتال در یک زمان مناسب به اطلاع مردم خواهد رسید، اضافه کرد: مجموعه‌هایی که می توانند در بسترسازی و زیرساخت کمک کنند و در تولید محتوا دارای توجیه هستند، استان قزوین را مورد توجه قرار دهند و این استان آماده استقبال از آنها است.

 

کدخبر: 792335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟