رشد دو برابری جذب سرمایه گذاران در سال جهش تولید  استان قزوین

​مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار ما ،از رشد دوبراربری جذب سرمایه گذاران از اول سال جاری تا نیمه دوم دی ماه خبر داد که 180 سرمایه گذار داخلی  وخارجی در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان جذب شدند.

حمید رضا خانپور بیان کرد اظهار کرد: در سال " جهش تولید"و در راستای جذب سرمایه گذار، ایجاد رونق اقتصادی، توسعه تولیدات ایرانی و اشتغال پایدار جوانان، این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به جذب 180 متقاضی سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 89 قرارداد بوده که رشد دو برابری در تعداد جذب سرمایه گذاران صنعتی داشته ایم که بیش از 60 درصد سرمایه گذاران با توجه به رضایت سرمایه گذاری گذشته و حمایتهای استانی طرح توسعه خود را در استان اجرا می کنند.

وی بیان کرد : با راه اندازی طرحهای صنعتی در زمینه اشتغال نیاز به هفت هزار  نیرو فراهم می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: در سال‌های اخیر با مشکلات مالی در کشور و تحریم‌ها با رشد سرمایه‌گذاری از حیث تعداد و میزان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین روبه‌رو بوده‌ایم ، به همین علت و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سال‌های اخیر، ۳۵ درصد اشتغال در شهرک‌های صنعتی استان مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است. 

وی  در ادامه اظهار داشت : قزوین استانی است که سرمایه‌گذاری صنعتی  زیادی در ان شکل گرفته و با توسعه شهرکهای صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی دولت در ایجاد زیرساخت ها برای استقرار واحدهای تولیدی، زمینه استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی وجود دارد.  

خانپور در پایان گفت : بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های صنعتی تقاضا محور  لیا، کاسپین یک و ۲ (آبیک)، خرمدشت، حیدریه و آراسنج بوده است.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری

 

کدخبر: 648606 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟