فعالان اقتصادی در جنگ کنونی رزمندگان خط هستند
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، سمینار و وبینار آموزشی آشنایی فعالان اقتصادی با پلیس اینترپل به همت اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در اجرای مصوبه هشتادمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین با حضور سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل(اینترپل) در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.
سردار هادی شیرزاد دراین سمینار افزود: خواسته های قانونی و به حق اعضای اتاق بازرگانی را پلیس اینترپل با همه امکانات و ظرفیت های خود پیگیری کرده و به نتیجه خواهد رساند.

رئیس پلیس بین الملل کشوریادآورشد: تعامل مناسب پلیس اینترپل و اتاق بازرگانی با رویکرد خوب آقای بخشنده رئیس توانای اتاق در سطح مطلوبی است و تجار و بازرگانان می توانند اطلاعات لازم در خصوص طرف های قرارداد خارجی را از پلیس اینترپل  رئیس پلیس بین الملل کشورکنند تا در معاملات آسیب نبینند.

این مسئول انتظامی گفت: شما می توانید برای اعتبارسنجی و کسب استعلام طرفهای خارجی خود از پلیس اینترپل به صورت رایگان اقدام کرده و امنیت  فعالیتهای اقتصادی خود را تقویت کنید.

شیرزاد به فعالان اقتصادی و تجار توصیه کرد ارتباط با اینترپل را حفظ کرده و شرایط تجاری و حقوقی طرف‌ها را بررسی و استعلام کنند.

image_2022_6_12-19_26_8_675_KNH

رئیس پلیس بین الملل کشورگفت: باید قوانین کشور‌ها و قوانین اینترپل به هم نزدیک شود که این امر در نشست‌های سالانه محقق می‌شود.

وی با اشاره به جرایم ورزشی، سازمان‌یافته، خودرویی، جنگی، فرهنگی (همچون قاچاق عتیقه)، زیست محیطی، مواد مخدر و جرایم مالی از مواردی است که اینترپل پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد:در حوزه تجارت، پروژه‌های متنوعی برای فعالیت اینترپل می‌تواند وجود داشته باشد از جمله رمزارز، ارز، بانکداری؛ با این حال هنوز در زمینه اقتصادی ورود نکرده‌ایم، اما می‌توان با در اختیار داشتن اطلاعات کافی، پروژه‌های تجاری برای مقابله با تخلفات احتمالی این حوزه را پیش‌بینی کرد.

 

 

کدخبر: 791824 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟