حلقه ارتباطی پلیس بین الملل با کشاورزان و تولیدکنندگان هنوز برقرار نشده
به گزارش خبرنگار رکنا از قزوین، همایش امنیت غذایی و مسایل زیستی با حضور سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس اینترپل کشور، امینی معاون اینترپل، سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتطامی استان قزوین، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، نمایندگان اتحادیه‌ها و تعاونی‌های دام و طیور استان و مدیران دستگاههای تابعه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با اشاره به خدمات دیپلماسی بین الملل اظهارداشت: اقدامات حوزه دیپلماسی بین المللی انتظامی بسیار اهمیت دارد و درعقد قراردادهای خارجی می توانید استعلام وضعیت تاجر را بگیرید و اگر مشکلی داشت مطلع شوید.

شیرزاد تصریح کرد: بزودی دفتر اینترپل در استان قزوین راه اندازی می شود و شما کشاورزان و صادرکنندگان می توانید با اطمینان در مذاکرات خارجی وارد کار شوید.

وی گفت: آمادگی داریم استان قزوین را پایلوت تعامل اینترپل و کشاورزان قرار دهیم و از خدمات ارزشمند فرامرزی آن بازرگانان این منطقه را برخوردار کنیم.

شیرزاد افزود: با راه اندازی دفتر اینترپل در استان شما می توانید براحتی از احراز هویت طرف خارجی قراردادها، استرداد مجرمین و اعلان جرایم بین المللی در امور زیستی هم  مطلع شوید.

وی با اشاره به ساختار پلیس بین الملل افزود: برای حفط ۳۰ پروژه توسط پلیس بین الملل حمایت لازم انجام شده تا اگر اتفاقی در حوزه کشاورزی رخ بدهد بدانیم کجا می توانیم از ظرفیت پلیس استفاده کنیم.

رئیس پلیس اینترپل کشور تصریح کرد: گاهی برخی آسیب ها ناشی از اقدام‌ مجرمانه و گاهی ناشی از کوتاهی تولیدکننده است که در پیشگیری از جرایم حوزه کشاورزی و پس از وقوع تخلف می توان از امکانات پلیس اینترپل استفاده کرد.

سردار شیرزاد یادآورشد: در حال حاضر ۱۹۵ کشور جهان در سازمان پلیس اینترپل عضویت دارند و با فعالیت شبانه روزی می توان در مدت ۲۴ ساعت با آن ارتباط برقرار کرد و از خدمات آن بهره برد.

وی افزود: اعلان قرمز برای افراد تحت پیگیرد، اعلان آبی برای جمع آوری اطلاعات، اعلان سبز هشدار در خصوص مجرمان شناخته شده ، اعلان زرد برای گمشدگان، اعلان مشکی برای اجساد مجهول الهویه، ارغوانی به عنوان شگرد کاری و نارنجی هشدار است.

رئیس پلیس اینترپل گفت: وقتی شما با کسی در خارج از مرزها قرارداد تجاری منعقد می کنید از طریق پلیس اینترپل می توانید وضعیت حساب بانکی و هویت واقعی وی را تشخیص دهید و با دریافت سابقه فرد با شفافیت معامله کنید.

وی اظهارداشت: استفاده از بانک اطلاعاتی چهره شخصیتها، بانک اطلاعاتی اسناد مسافرتی مفقود شده، اطلاعات خودروها و کشتی های مسروقه، جرایم شیمیایی و رادیو اکتیو، زیست محیطی، سایبری، قاچاق انسان، جرایم حیات وحش، شیلات، قطع درختان جنگلی و جنگل زدایی از دیگر ظرفیت های اینترپل است

سردار هادی شیرزاد در این همایش اظهارداشت: کشورهای زیادی از ظرفیت پلیس اینترپل برای مسایل زیستی و امنیت غذایی خود استفاده می کنند اما در ایران هنوز این آشنایی ایجاد نشده تا بتوانیم از آسیب های احتمالی از سوی متخلفان خارجی پیشگیری کنیم.

 

 

کدخبر: 790044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟