بهره کشی اقتصادی از کودکان در کرمانشاه/ دادستان هشدار داد

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود معضلی به نام کودکان کار در جامعه، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله افرادی به صورت ساماندهی شده و غیرقانونی با بکارگیری کودکان و نوجوانان به صورت گروهی در کارگاه‌ها یا مراکز جمع آوری و تفکیک زباله به بهره کشی اقتصادی از آنان می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام مغایر با قانون کار و مصداق بارز نقض حقوق اطفال و نوجوانان است، افزود: طبق قانون این اقدام جرم بوده و قابل تعقیب قضائی است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور پیشگیری از بزه دیدگی این کودکان در معرض خطر مقرر شد موضوع از طریق نهادهای ذیربط بررسی و با شناسایی باندهای موضوع مکاتبه نتیجه برای پیگرد قضائی به دادسرا منعکس شود.

کرمی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی همچون بهزیستی و شهرداری باید نسبت به شناسایی و ساماندهی دیگر کودکان کار اقدام کنند، گفت: تا پیش از شیوع کرونا برنامه‌های خوبی در این راستا صورت گرفته بود که امید است تداوم پیدا کند و طرح‌های حمایتی برای اینگونه از کودکان مستمر باشد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت خیرین برای حمایت از کودکان کار و خانواده‌هایشان استفاده کرد، افزود: از آنجایی که ادامه تحصیل این کودکان امری ضروری است و می‌تواند آنها را در آینده از سوق یافتن به دام آسیب‌های اجتماعی دور نگه دارد و یکی از اقداماتی که می‌توان با استفاده از ظرفیت خیرین انجام داد تهیه بسته‌های آموزشی و فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل این کودکان است.

دادستان کرمانشاه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش هم باید نسبت به شناسایی این دسته از کودکان که ترک تحصیل کرده‌اند اقدام و برای بازگشت آنها به ادامه تحصیل تلاش کند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 789144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟