در برنامه های فرهنگی نگاه سیاسی نداریم

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،  ریاست سازمان اجتماعی، فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین  درجمع خبرنگاران که در خانه تاریخی امام جمعه شهیدی برگزار شد این مسئول فرهنگی از رسانه ها خواست در تولید محتوا و شناسایی مشکلات و آسیب های اجتماعی همراه این سازمان باشند و با ایده های خود به تقویت جایگاه این سازمان و پاسخگویی به مطالبات مردم کمک کنند.

حجت الاسلام محمودی در این نشست با تشریح دیدگاهها و برنامه های خود اظهارداشت: در اولین بررسی ها متوجه شدیم سازمان نیازمند هویت بخشی جدید است و باید خود را باز تعریف کند و از روزمرگی خارج شود.

وی اضافه کرد: هر چند سهم عمده فرهنگ بر عهده این سازمان است اما به نظر می رسد در سالهای اخیر نقش ماموریتی خود را فراموش کرده بودیم لذا معاونت اجتماعی را ایجاد کردیم تا متولی برخی امور باشد.

محمودی اضافه کرد: تلاش می کنیم سازمان فرهنگی خانه هنرمندان، فرهنگیان، ورزشکاران و خبرنگاران شود و با افزایش کیفیت برنامه های خود در بخش های مختلف مسئولان را مجاب کنیم تا اعتبارات این سازمان را بر اساس کارهای تاثیرگذار آن افزایش دهند.

وی گفت: با مطالعه آسیب های اجتماعی امیدواریم با تولید محتوای فاخر و اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنیم.

محمودی اظهارداشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین حیات خلوت هیچ جریان سیاسی و طایفه و قوم و قبیله و جریانی نیست و از سیاسی کاری پرهیز خواهیم کرد.

وی بیان کرد: معتقدیم باید از برنامه ها حمایت شود نه افراد و به شفافیت باور داریم و سفارش پذیر نیستیم و به سمت شفافیت حرکت خواهیم کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: خود را منحصر به یک گروه فرهنگی، هیئت مذهبی و رسانه ای نخواهم کرد و با نگاهی فراجناحی در مسیر امور فرهنگی گام برخواهیم داشت و با کمک همه فعالان هنری و رسانه ای تلاش می کنیم خدمات موثر و مفیدی را پی ریزی کنیم.

ع6767677

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: برای تغییر رفتار شهروندان و فرهنگ سازی آماده هزینه کردن هستیم زیرا برای ما جلب رضایت مردم و تاثیرگذاری منطقی در رفتار شهروندان اهمیت زیادی دارد و برای تولید محتوا با کمک هنرمندان بخش خصوصی آمادگی کامل داریم.

محمودی گفت: برای انتقال پیام به مخاطب باید از ابزارهای مختلف استفاده کنیم زیرا گاهی اوقات جنس برنامه ما قابلیت پخش در رسانه ملی را ندارد و روی آنتن رفتنی نیست و بایستی از فضای مجازی و سایر رسانه ها استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: البته همکاری ما با رسانه ملی مغتنم است و از این ظرفیت بویژه در شبکه های سراسری بهره خواهیم برد اما گاهی هزینه استفاده از آن سنگین است و در دوره جدید پوشش رسانه ای چون هزینه زیادی لازم دارد از سایر ابزارهای رسانه ای هم بهره خواهیم برد.

محمودی اضافه کرد: هرچند نهاد تخصصی هنر، ورزش و حوزه اجتماعی نیستیم اما کنار همه سازمانها قرار داریم و با حفظ استقلال خود بر اساس ماموریتهای شهری تعریف شده حرکت می کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین یادآورشد: مطالعه و نیازسنجی دقیقی در خصوص سرانه های فرهنگی انجام خواهد شد و درصددیم با راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی از جمله خانواده، قرآن و عترت، هنر و ادبیات پایداری، دفاع مقدس و مقاومت، علوم و سلامت موضوع آموزش شهروندی و هویت شهری و کارآفرینی و مهارت افزایی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات موضوع واگذاری فرهنگسراها به بخش خصوصی دارای اهلیت و توانمند در اولویت است و در این مسیر چون نگاه اقتصادی نداریم در واگذاری کارها هیچ سفارشی نخواهیم پذیرفت و بر اساس قانون و ظرفیت گروهها اقدام می کنیم و فرهنگسراها به مجموعه های مردمی سپرده خواهد شد.

 

 

 

 

کدخبر: 780609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟