موضوع نان از اولویت های استان است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد مهدی اعلایی در کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار داشت: دستگاهای امنیتی و نیروی انتظامی باید در ضمینه خروج گندم از استان ورود کرده و با متخلفان برخورد جدی شود.

وی افزود: خروج گندم از استان قزوین ممنوع است و نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در این زمینه باید با جدیت ورود کنند تا هیچ گندمی از استان خارج نشود.

وی افزود: برای تأمین اعتبار خرید گندم اقداماتی در سطح استان انجام شده و رایزنی های لازم با وزارت جهاد کشاورزی هم صورت گرفته است.

استاندار قزوین با اشاره به مباحث مرتبط با حوزه نانوایی‌ها گفت: نظارت در حوزه تخلف واحدهای نانوایی بر عهده اصناف است و باید در این حوزه برخورد جدی‌تر و اقدامات موثری صورت گیرد.

اعلایی بیان کرد: اتاق اصناف اقدام ویژه ای در حوزه نظارت در حوزه آرد و نان انجام نداده در حالی که قانون گذار برای آنها اختیارات متعددی گذاشته و به نظر می رسد اصناف وظایف خود را بخوبی انجام نمی دهند و مسئولان اداره صمت باید پاسخگو باشند زیرا این موضوع موجب افزایش مشکلات مردم می شود.

وی افزود: در چند هفته گذشته تعدادی از متخلفان حوزه آرد و نان استان قزوین شناسایی شده اند و در آینده نزدیک برخورد قضایی با آنها صورت می گیرد.

 اعلایی گفت: در زمینه سهمیه نانوایان اختیارات قانونی وجود دارد و جهاد کشاورزی باید در مدیریت عادلانه سهمیه بازبینی کند.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: فرمانداران در هر کجا که احساس نیاز کردند می توانند با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان نانوایی های سیار را در نقاط مورد نظر مستقر کنند تا هم مشکلات تاحدودی برطرف و هم مردم مداخلات را جهت کنترل وضعیت نان استان از نزدیک مشاهده کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه نظارت و بازرسی ها از واحدهای نانوایی باید وحدت رویه داشته باشد و به صورت هدفمند انجام شود، اظهار داشت: در زمینه شیفت بندی و روزهای تعطیل نانوایان در استان هم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

 

 

کدخبر: 778969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟