شهرداری در حال پیگیری طرح ساماندهی خیابان بلاغی و انصاری شرقی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، فرج الله فصیحی رامندی در نشست خبری شورای اسلامی شهر قزوین به مناسبت هفته ملی شورا افزود: تسویه بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر از اولویت ها و دغدغه های شورای شهر به شمار می رود.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای این دوره طی ۹ ماه گذشته ۶۰ نشست علنی و رسمی برگزار کرده که ۲۳۰ مصوبه به همراه داشته است،افزود: تاکنون ۱۴۳ جلسه نیز در قالب کمیسیون های تخصصی شورا برگزار شده که ۲۸۰ مصوبه به همراه داشته است.

ابتدای این دوره شورای اسلامی ، یکی از سوالاتی که مطرح بوده، ارتباط شورا با خبرنگاران بود که خوشبختانه صحن علنی شورا بر روی خبرنگاران باز است و قطعا رسانه از اهمیت بالایی برخوردارند. 

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، ۱۱۰مورد ملاقات گروهی توسط اعضای شورا در مناطق صورت گرفته و ۵۰۰ ملاقات نیز به صورت انفرادی توسط اعضای شورای اسلامی شهر به منظور رفع مشکلات و محدودیت های شهروندان انجام شده است. 

فصیحی رامندی گفت: با استفاده از بودجه امسال برای تکمیل ۳۷ طرح نیمه تمام شهرداری هدف گذاری شده که امیدواریم با عزم شهردار عملیاتی و محقق شود.

وی کمربندی شرق و اتصال آن به پل ولایت، تکمیل بوستان های در دست اجرا و پروژه تالار فرهنگی-هنری شهر را از جمله طرح های حائز اهمیت و اولویت دار شهر قزوین دانست و تصریح کرد: پروژه اتصال کمربندی شهر به پل ولایت و ابوترابی و پل امام رضا تا ۳۰ مهر امسال به اتمام می رسد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه و در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت سایت محمدآباد، گفت: مدیریت این سایت با نظر استانداری در سالیان گذشته از شهرداری قزوین گرفته شد.

فصیحی رامندی افزود: این سایت در زمان راه اندازی خود یعنی ۱۰ سال قبل قرار بود تفکیک و دفع زباله برای مدت ۳۰ سال را عهده دار باشد اما به دلیل برنامه ریزی نامناسب امروز به یک معضل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت این مجموع دوباره به شهرداری قزوین داده شده است،گفت: بیش از ۳۰ نشست برای ساماندهی این سایت برگزار شده و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا اتفاقات خوبی را در این خصوص شاهد باشیم.

وی همچنین در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتخاب شهردار گفت: شهردار شهر قزوین، وجهه خوبی در سطح استان دارد و بحث اختلاف بین شهرداری و شورا یک اختلاف ریشه ای نیست و این دو مجموعه در تعامل هستند.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: انتصابات اخیر  شهردار شاید خوشایند بعضی اعضای شورای اسلامی شهر نباشد اما هیچ یک از اعضا حق دخالت در عزل و نصب ها را ندارند و استیضاح شهردار شایعه است.

وی همچنین در پاسخ به وضعیت جذب نیرو در شهرداری نیز گفت: اولین مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین، ممنوعیت جذب نیرو با هر عنوان اعلام شد و یک تبصره گذاشته شد که چنانچه شهردار نیاز به نیروی متخصص داشت، باید جذب آن با تایید اعضای شورای اسلامی شهر قزوین صورت گیرد. 

رییس شورای اسلامی شهر  قزوین در خصوص سفرهای خارجی اعضای شورای شهر و شهردار نیز اظهار داشت: شهردار قزوین برای رفتن به سفر های خارجی باید اعضای شورای اسلامی شهر را در جریان بگذارد و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر برای سفر باید مصوبه شورا را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه با تصمیم دولت برای افزایش حقوق کارگران پرداختی شهرداری به پرسنل کارگری خود از ۴۰ میلیارد تومان در ماه به ۶۰ میلیارد تومان افزایش می یابد، ادامه داد: تعدیل و اخراج نیرو توسط شهرداری ممنوع شده است.

فصیحی رامندی، تعامل این دوره شورای اسلامی شهر را با خبرنگاران بالا و مثال زدنی دانست و با اشاره به نقش اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف مدیریت شهری، گفت: در شورا به روی اصحاب رسانه باز است.

 

 

کدخبر: 778667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟