تصویب بودجه محرومیت زدایی برای نخستین بار در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار رکنا از خراسان رضوی، احسان ارکانی در نشست خبری در نیشابور افزود: همچنین از این بودجه ۵۷ میلیارد تومان مربوط به نیشابور،۱۰ میلیارد مربوط به زبرخان و ۳۱ میلیارد از آن متعلق به شهرستان فیروزه است.

وی اظهار داشت: درخصوص عملکرد تعدادی از وزرا سوالاتی مطرح است و در حال حاضر پرونده استیضاح وزیر کشور، بهداشت، صنعت و معدن و تعاون کار و رفاه اجتماعی روی میز است و بنده نیز استیضاح وزیر بهداشت را امضا کرده‌ام.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: حذف ارز ترجیحی بزرگ‌ترین جراحی اقتصادی ایران است و برای عملی کردن آن ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، این طرح تنها در صورت اختصاص حداقل ۵۰درصد از منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی به مردم راهگشا است در غیر این صورت عواقب خوبی نخواهد داشت. 

ارکانی خاطرنشان کرد: از سال گذشته با آغاز طرح مسکن ملی با مشکل کمبود زمین در نیشابور مواجه بودیم و با پیگیری‌های انجام شده زمینی در این خصوص تعیین شد و در حال حاضر مرحله اول مسکن ملی در حال انجام است و چند قطعه زمین بزرگ هم که متعلق به آستان قدس رضوی و اداره اوقاف است شناسایی شده که به محدوده شهر نیشابور اضافه شود که در صورت موافقت برخی مشکلات طرح تفصیلی نیشابور حل می‌شود.

وی ادامه داد: برای حل معضل دلالی محصول آلو در شهرستان زبرخان که مدتهاست از سوی کشاورزان مطرح می شود طرح خرید حمایتی با قیمت هر کیلو ۸۰ هزار تومان برای آلوی ممتاز و ۷۰هزار تومان برای آلوی درجه یک در این شهرستان ابلاغ شد و اعلام همین نرخ بر روی قیمت‌های دلالان تاثیر گذاشت.

وی تصریح کرد: برای بازار دام در منطقه میان‌جلگه نیشابور زمینی از سوی دامداران منطقه معرفی شده است و در مرحله صدور اخذ مجوز نهایی هستیم و این بازار بر روی اقتصاد منطقه بسیار موثر است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان اعلام کرد: پیگیری اخذ مجوز تفکیک حساب واریز درآمدهای شرکت اداره آب‌ و فاضلاب نیشابور و استقلال شماره حساب نیشابور از مشهد در دستور کار قرار داشت تا کل درآمد این حوزه به نیشابور بازگردد که در نهایت طی دیدار با وزیر نیرو این موافقت گرفته شد.

ارکانی یادآور شد: از اعتبارات ملی برای چهار نقطه حادثه خیز نیشابور بودجه در نظر گرفته شده و کارهای اجرایی آن هم آغاز شده است و تا کنون برای کمک به نیازمندان از بنیاد علوی، مستضعفان و کمیته امداد بیش از ۸۰۰ میلیون تومان در قالب جهیزیه، لوازم التحریر و هزینه پزشک و کمک هزینه مسکن اختصاص یافته است‌.

وی در خصوص شفافیت برخی مسوولان و مدیران گفت: خبرنگاران فارغ از مشکلاتی که متحمل می‌شوند مانند برخورد نامناسب برخی از مسوولان و مدیران یکی از ویژگی‌های جذابشان شفافیت است و امروز خبرنگاران ما شفاف ترین اشخاص جامعه هستند و هر خبری که منتشر می‌کنند با نام و مسوولیت خودشان است و این شفافیت ستودنی است و ای کاش همه ما این طور بودیم و این نکته ظریف نشان‌دهنده اوج شجاعت خبرنگاران است.

کدخبر: 764590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟