۲۰هزارمیلیارد تومان در اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰

به گزارش رکنا ، محمدرضا رضایی با بیان این مطلب که کمیسیون عمران باتوجه به وظیفه ذاتی اش از پروژه های عمرانی در مناطق مختلف کشور بویژه استانها و مناطق محروم بازدید میدانی می‌کند، تاکید کرد: دراین بازدیدها کیفیت، موانع و اولویت بندی پروژه ها و تامین منابع مالی، مورد توجه قرار می‌گیرد و در بودجه امسال برای مناطق محروم برای اولین بار ۲۰ هزارمیلیارد تومان در اعتبارات محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است. 

وی همچنین در این خصوص ادامه داد: ۵ هزار میلیارد تومان برای آسفالت راه های روستایی و ۵ هزارمیلیارد تومان برای بهسازی روستایی در جهت کمک به بنیاد مسکن و همچنین بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها، در بودجه ١۴٠٠ اعتبار دیده شده است و اولین بار است شاهد  این حجم از اعتبارات برای مناطق محروم و روستاییان در کشور هستیم. 

وی با اشاره به اینکه هنوز ۵۰ درصد روستاهای کشور نیاز به بهسازی معابر دارند، خاطرشان کرد: تلاش میکنیم با کمک بنیاد مسکن این موضوع را شتاب بدهیم و درحال حاضر۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستاها نیاز به بهسازی یا نوسازی دارند. مجلس کاری را دراین راستا در برنامه هفتم توسعه که درسال جاری آغاز می‌شود، شروع کرده است و در بودجه سالهای آینده نیز برای توسعه و آبادانی روستاها مشاهده می شود. 

وی همچنین افزود :درکنار منابع مالی که دولت در قانون بودجه در نظر گرفته است تلاش می کنیم تا شرایط را برای بخش خصوصی  فراهم کنیم که در همین خصوص لایحه ای در کمیسیون عمران مطرح است تا از ظرفیت های بخش خصوصی و نقدینگی آنها در پروژه های عمرانی بعنوان زیرساخت اصلی کشور بویژه در بخش مسکن استفاده کنیم که در این راستا قرار است طرح ساخت یک میلیون واحد مسکن مهر که در  مجلس تصویب شده است را پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به دولت ابلاغ و سالیانه یک میلیون واحد ساخته شود. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با ساخت واحدهای مسکونی بعنوان محرک اقتصادی کشور، گفت : این واحدهای مسکونی می تواند نقش بسیار مثبتی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

میرشکار/مشهد

کدخبر: 691894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟