در سالهای اخیر بخش نظر کهریزی پیشرفت های خوبی داشته است

به گزارش رکنا  بخشدار نظرکهریزی  با اشاره به این مهم که  در سالهای اخیر به همت فرماندار  شهرستان هشترود امین  امینیان و همچنین سید حمزه   امینی  نماینده مردم هشترود وچاراویماق  در مجلس شورای اسلامی توجهات اثرگذاری  به بخش نظر کهریزی شده است از برخی پروژه های اجرا شده یا در حال اجرا سخن گفت.

 سیفی در این راستا پروژه عظیم  پایاب سد سهند را یکی از  مهمترین این طرح ها عنوان نمود که بخش نظرکهریزی  نیز در مسیر  پیشرفت و توسعه از طریق کشاورزی مدرن از این طرح بهره مند شده  است.

وی همچنین از کلنگ زنی ۳۶ طرح دهیاری های بخش نظرکهریزی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال  در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت از میان این طرح ها, هشت پروژه با پیشرفت صد در صدی  آماده بهره برداری است و بخشی از پروژه ها نیز علیرغم فشار اقتصادی مضاعف دوران کرونایی و تحریم ها , پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی داشته است و مجموعه شهرستان و بخش نظرکهریزی در تلاش است تا برخی از این طرح ها را تا هفته دولت به اتمام برساند و برای مابقی تا حد امکان با رایزنی های مختلف جذب اعتبار صورت پذیرد.

سیفی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای این بخش گفت: هم اکنون گازرسانی به ۱۵ روستا در حال اجراست که با اتمام آن تا پایان امسال تعداد روستاهای گازدار به ۸۰ مورد خواهد رسید.

بخشدار نظرکهریزی به  پروژه بسیار ارزشمند احداث تصفیه خانه فاضلاب نظرکهریزی با سرعت ۲۲ لیتر بر ثانیه نیز اشاره نمود  که مشکل آب شرب این شهر و تعدادی از روستاها را مرتفع می نماید.

وی در پایان در پاسخ به انتقاد خبرنگاران که گلایه شهروندان از وضعیت کتابخانه عمومی بخش نظرکهریزی را بیان داشتند تشریح کرد: وضعیت کتابخانه برای ما نیز  غیر قابل قبول و توجیه ناپذیر است اما متاسفانه مسئولیت این مشکل, متوجه یک فرد یا یک نهاد به تنهایی نیست و نمی توان صرف شهرداری یا  بخشداری و .. در سال های قبل را مسئول این معضل دید بلکه عوامل بسیار متعددی در بروز این امر دخیل می باشد که مجموعه بخش نظرکهریزی در تلاش است تا  این  مسئله را به صورت ریشه ای حل نماید چرا که ما نیز از تبعات سیلاب هایی که در این مسیر  امکان وقوع دارد و همچنین پخش فضولات حیوانی در اطراف این محیط فرهنگی مطلع هستیم و به جد پیگیر موضوع می باشیم.

سیفی در پایان از تلاش های خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی و انعکاس مشکلات شهرستان به ویژه بخش نظرکهریزی اظهار قدردانی نمود  و با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد بخش نظرکهریزی از منظر گردشگری, فرهنگی و آئینی از اصحاب رسانه شهرستان خواست تا  با تشکیل یک تیم رسانه ای قوی  در شناسایی این  بخش به مردم بکوشند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟