نجات ۴۹ زن و مرد گیلانی از مرگ

به گزارش رکنا از رشت، رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان گفت : گروه فوریت‌های پزشکی اورژانس استان با اقدامات اورژانسی پیش بیمارستانی ، موفق شدند جان ۲۹ مرد و ۲۰ زن را که بر اثر مسمومیت با گاز سمی مونوکسید کربن در خطر مرگ قرار گرفته بودند را نجات دهند.

دکتر پیمان اسدی با بیان اینکه این مصدومان بین ۷ تا ۷۵ سال سن داشتند ، افزود : نیرو‌های اورژانس پارسال هم موفق شدند جان ۳۲ مرد و ۶۸ زن را که با گاز مونوکسید کربن مسموم شده بودند ، از مرگ نجات دادند.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در اکثر مناطق گیلان ، به مردم هشدار داد در صورت مشاهده هرگونه علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نظیر سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری ، به سرعت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث گیلان با بیان اینکه گازمونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است ، گفت : نامناسب بودن دوکش بخاری، آبگرمکن ، شومینه و اجاق گاز و تهویه نشدن صحیح هوای محیط ، عامل اصلی مسمومیت با این گاز است.

دکتر پیمان اسدی با اشاره به لزوم خودداری از روشن کردن بخاری بدون دودکش در محیط بسته ، افزود : برای آزمایش درستی عملکرد دودکش بخاری و خروج گاز‌های سمی ناشی از احتراق مواد سوختنی ، دودکش باید داغ باشد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 759236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟