در کالاهای اساسی افزایش جهشی نخواهیم داشت

به گزارش رکنا در همدان، استاندار همدان گفت: در قیمت کالاهای اساسی مثل؛ مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و شیر افزایش جهشی رخ نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد در پنجمین جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان، اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در ارز ترجیحی صورت گرفته در طول چندسال گذشته، تغییراتی در قیمت کالاهای اساسی به وجود آمده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به تعدیل قیمت‌ها و ثبات بازار، تصریح کرد: دولت در تلاش است تا از طریق کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در سطح ملی، با تعدیلی که در قیمت‌ها ایجاد می‌کند، تعادل و ثباتی به بازار بدهد و دست دلالان را کوتاه کند.

 وی خاطرنشان کرد: در کالاهای اساسی چون مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و شیر نیز افزایش جهشی رخ نخواهد داد. وقتی قیمت‌ها متعادل و ثابت شود، دست دلالان کوتاه می‌شود و جلوی گران‌فروشی و طمع افراد سودجو گرفته خواهد شد.

 استاندار همدان، ادامه داد: دولت سیزدهم هیچ‌گونه برنامه‌ای در راستای افزایش قیمت گندم، آرد و دارو ندارد بنابراین با توجه به سیاست‌هایی که دولت سیزدهم در پیش گرفته، افزایش قیمت در کالاهای گندم، آرد و دارو در سال جاری و سال آینده، انجام نخواهد شد.

قاسمی‌فرزاد در رابطه با ظایف کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استانی، مطرح کرد: پایش مستمر وضعیت بازار استان، پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، تدوین برنامه‌های عملیاتی برای نظارت بر وضعیت بازار استان، برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از نیروهای بسیج برای نظارت بر بازار استان، آسیب‌شناسی برنامه‌های تنظیم بازار استانی و شهرستانی و ارائه راهکارهای لازم برای بهبود نحوه ارتباط کلیه دستگاه‌های متولی تنظیم بازار استان و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی نتایج اقدامات مشترک در رسانه‌هاست.

 

کدخبر: 758602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟