افزایش سوانح رانندگی در مسیر‌های همدان

به گزارش رکنا، سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همچنین ۲۲ درصد از سوانح منجر به فوت در مسیر‌های فرعی رخ می‌داد که این آمار نیز در فصل بهار امسال به ۲۵ درصد رسیده است.

او اضافه کرد: با توجه به حضور کمرنگ  نیرو‌های پلیس در مسیر‌های روستایی و فرعی فرصت برای جولان رانندگان متخلف، بدون گواهینامه و بدون مهارت کافی برای رانندگی در این قبیل مسیر‌ها فراهم شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: بیشترین علت تصادف در این مسیر‌ها تردد با سرعت غیرمجاز بوده و این قبیل رانندگان تردد با سرعت بالا را به عنوان یک کار قهرمانانه و با جرات بالا تعریف می‌کنند.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: تردد با سرعت غیرمجاز ناشی از یک مشکل روحی و روانی است که رانندگان آن را در جاده تخلیه می‌کنند و این قبیل افراد به طور حتم در آینده‌ای نه چندان دور عامل بروز سانحه خواهند بود.

او اظهار داشت: به تازگی در سانحه‌ای که بر اثر برخورد یک دستگاه سواری ال ۹۰ و موتور سیکلت رخ داد موتور سوار جان باخت و به علت بالا بودن سرعت ال ۹۰ سرنشین این خودرو از شیشه جلو به بیرون پرت شد.

آمار عابران و موتورسواران متوفی در همدان رو به رشد است

سرهنگ عزیزی بروز تصادف در مسیر ملحمدره اسدآباد با ۲ کشته و حیدره بالای شهر به مریانج با چهار کشته را نمونه بارز بروز سوانح در جاده‌های فرعی دانست و اضافه کرد: سانحه برخورد ۲ تاکسی با ۶ کشته نیز در محور فرعی شهرستان درگزین به رزن رخ داده است.

او بیان کرد: آمار متوفیان سوانح جاده‌ای در خرداد امسال افزایشی بوده و ۲۷ نفر رسید که علت اصلی آن تعطیلات متوالی و افزایش سفر در این روز‌ها بوده است.

رئیس پلیس راه استان همدان آمار عابران و موتورسواران متوفی در سوانح جاده‌ای همدان را نیز رو به رشد دانست و اضافه کرد: آمار مرگ موتورسواران از هشت مورد به ۱۴ نفر در سه ماهه نخست سالجاری رسید و عابران هم از ۵ نفر به ۸ نفر در فصل بهار امسال افزایش یافت.

سرهنگ عزیزی یکی از علل اصلی بروز تصادف‌های دسته جمعی در بزرگراه‌ها را نیز احساس آرامش راننده و بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، سرگرم شدن به تنظیم سیستم صوتی و مکالمه یا ارسال پیامک با تلفن همراه دانست.

او از مسوولان راهسازی خواست علاوه بر ایجاد و توسعه راه‌های شریانی نسبت به ایمن سازی آن‌ها به ویژه نصب حفاظ میانی در وسط جاده‌ها اقدام و توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟