برگزاری نشست هم اندیشی به مناسبت هفته جهانی کار آفرینی در دانشگاه شهرکرد

به گزارش رکنا از شهرکرد، نشست هم اندیشی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی با حضور دکتر محسن مبینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد،  مهندس سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، مهندس مهرداد سلیمی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، حسین مالکی رییس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری، دکترسید حسن نوربخش مدیرگروه کارآفرینی،ارتباط با صنعت و جامعه  دانشگاه شهرکرد، دکتر سید مرتضی هاتفی مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد و نمایندگانی از اداره کل فنی و حرفه ای و اداره کل ارتباطات و فناوری استان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در این نشست دکتر محسن مبینی  ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی در سخنانی گفت:  دانشگاه های نسل اول، آموزش محور و دانشگاه های نسل دوم پژوهش محور بودند اما دانشگاه های نسل سوم  ماموریت گرا و کارآفرین هستند. امروز دانشگاه های موفق و کارآمد هستند که از نسل دوم به نسل سوم گذر کرده اند و زمینه کارآفرینی، ثروت آفرینی ، اشتغال زایی  وحل مسائل مبتلا به جامعه را ایجاد کرده اند و در متن جامعه حضور دارند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد،  هدایت و رهبری، خلاقیت، ریسک پذیری، سودجویی فردی و اجتماعی، دید بلندمدت و آینده نگری را از خصوصیات فرد کارآفرین دانست و در ادامه سخنان خود به تشریح مدل عوامل موثر بر کارآفرینی دانشگاهی پرداخت.

 دکترمحسن مبینی در ادامه گفت: کار آفرینی بهتر است از دانشگاه آغاز شود تا دانشگاه یک کارآفرین ماهر را  تحویل جامعه دهد -که دانشگاه شهرکرد با داشتن مرکز کارآفرینی، مرکز نوآوری و مرکز رشد واحدهای فناوری در حال ایفای سهم خود برای تحویل یک کارآفرین ماهر به جامعه است- و در مرحله بعد  کار در اختیار پارک علم و فناوری  قرار بگیرد تا  تجاری سازی و تولید ثروت را ایجاد کند و سایر نهادهای دخیل در امر کارآفرینی نیز حمایت های لازم را انجام دهند.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال در استان، تسهیلاتی که این اداره کل به کارآفرینان  ارائه می کند،  را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 سایر شرکت کنندگان در این نشست نیز دیدگاه های خود پیرامون کارآفرینی را بیان نمودند.

مصیبی دهکردی - شهرکرد

  •  

 

کدخبر: 740933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟