رئیس کل جدید دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد معرفی شد

به گزارش رکنا از شهرکرد، در آئین تکریم و معارفه این دو مقام قضایی، احمدرضا بهرامی رئیس شورای قضایی و رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به رسالت دستگاه قضا برای خدمت رسانی به شهروندان، دادگاه و دادسرا را به مثابه ید واحده ای دانست که با گره گشایی از کار مردم موجبات پیشبرد و تعالی اهداف عالیه نظام را فراهم می آورند. وی با تأکید بر اینکه معیار در دستگاه قضا باید تکریم و خدمت به مردم باشد اظهار کرد: ما هرچه داریم از این مردم است و جایگاهی نیز که امروز در آن قرار گرفته ایم به لطف همین مردم محقق شده است و به پاسداشت این لطف بزرگ باید تمام قد خدمتگزار مردم باشیم.

بهرامی با بیان اینکه ارتباط خوب و مستمر مسئولان قضایی با مردم موجب تقویت اعتماد عمومی و زمینه ‌ساز شناسایی و رفع اشکالات در دستگاه قضایی می شود گفت: دیدارهای مردمی مسئولان دستگاه قضا نه تنها موجب رفع سریعتر مشکلات مردم می شود بلکه کنترل و نظارت مدیران بر سیستم و مجموعه قضایی را نیز بالاتر برده و به نوعی موجب ارتقاء سطح کارآمدی دستگاه قضا می گردد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیانات خود به موضوع حق تسری فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه و نیز حق وکالت قضات پس از بازنشستگی اشاره و اظهار داشت: با توجه به حساسیت این موضوعات، نامه نگاریها و مکاتبات متعددی با مسئولان عالی رتبه قوه قضائیه صورت پذیرفته و امید داریم تا با رفع دغدغه های همکاران محترم قضایی و اداری امکان تحقق بهتر اهداف دستگاه قضا را برای احقاق حق و اجرای عدالت فراهم آوریم.

لازم به ذکر است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی راد مستشار دادگاه تجدیدنظر استان نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز، استکبار ستیزی را جزء لاینفک ارزشها و آرمان های انقلاب عنوان کرد و گفت: ۱۳ آبان روزی است که ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه استکبار را درهم شکست و ثابت کرد که تمامی قدرتهای مستکبر در برابر شجاعت و ظلم‌ستیزی مردم هیچند.

موسوی راد با اشاره به آیات و روایات قرآنی در خصوص استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: ارزش حیات به آزادی و استقلال است و خداوند در قرآن کریم همواره مومنان را سفارش فرموده که در راه حمایت و دفاع از مستضعفین با مستکبران به مبارزه برخیزند.

گفتنی است در پایان آئین تکریم و معارفه روساء پیشین و جدید دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد از 17 قاضی و کارمند نمونه کشوری در دستگاه قضایی استان تجلیل شد.

مصیبی دهکردی شهرکرد

 

کدخبر: 738135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟