10قلم کالا به ارزش157میلیون دلار از مازندران به کشورهای مختلف صادر شده است

به گزارش رکنا، علی یوسفی منش ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران حجم مبادلات را طی سال جاری در استان بیش از دو میلیون تن کالا ذکر کرد و گفت: از این میزان ۵۱۴ هزار تن مربوط به صادرات و یک میلیون و ۵۰۲ هزار تن کالای وارداتی بوده است.

وی روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق و افغانستان را پنج مقصد مهم صادراتی بیان کرد و گفت: بیشترین میزان کالا به مقدار ۱۵۲ هزار تن از روسیه و هفت هزار تن کالا نیز به افغانستان صادر شده است.

وی با عنوان اینکه سیمان، مواد معدنی، نفت سفید، نفت خام، چوب، مواد پلاستیکی و غیره از جمله اقلام صادراتی را تشکیل می‌دهد، ارزش کالاهای وارداتی را بیش از ۶۵۲ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان، ترکمنستان از جمله کشورهای مبدا واردات بوده است.

یوسفی منش رشد تجارت خارجی را در سال جاری ۳۱ درصد ذکر کرد و گفت: حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد و از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به کاهش چهار درصدی آمار واردات گفت: از نظر ارزشی شاهد ۲۸ درصدی کالاهای وارداتی بودیم و نهاده‌های دامی و اقلام مصرفی از جمله کالاهای وارداتی بوده است.

 

کدخبر: 735302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟