کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در مازندران

هواشناسی / به گزارش رکنا، کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با نفوذ اولین سامانه سرد و بارشی به منطقه وضعیت جوی تا پایان هفته تغییرات محسوسی خواهد داشت.

تاکامی افزود: با شکل گیری و تقویت جریانات شمالی سطح زمین در سواحل جنوبی دریای مازندران تا پایان هفته شاهد بارندگی و کاهش دما در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

او با بیان اینکه در این مدت برای آسمان مازندران بارش متناوب باران، وزش باد و احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود، گفت: کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه ای و احتمال آبگرفتگی معابر در شهرهای ساحلی و جلگه ای بویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی بالا آمدن آب رودخانه ها در برخی مناطق استان، سیلابی شدن مسیل ها، مه آلوده شدن و کاهش دید در محورهای کوهستانی را از پیامدهای سامانه بارشی عنوان کرد.

تاکامی به رانندگان توصیه کرد با توجه به مه آلودگی و کاهش دید در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را موقع تردد در جاده های کوهستانی در نظر بگیرند و همچنین کوهنوردان در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. شرایط جوی پیش رو فرصت مناسبی برای کشاورزان است تا برنامه ریزی لازم را برای کشت محصولات زراعی پاییزه داشته باشند.

کارشناس هواشناسی افزود: دریای خزر برای ۲۴ ساعت آینده مواج است و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟