توزیع بسته معیشتی حمایت از مادران باردار در گرمی

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ تغذیه صحیح از ارکان اصلى زندگى سالم به شمار می رود و در برخى از دورانهاى زندگى از اهمیت بیشترى برخوردار است. یکی از حساسترین و مهمترین دوران‌های زندگی یک مادر، دوران بارداری و شیردهى است. با توجه به وضعیت فیزیولوژیک، سن باردارى یا شیردهى، میزان فعالیت و خصوصیات ویژه فردى، برخورداری از یک تغذیه مناسب برای مادر باردار و شیرده امرى کاملا ضرورى است.

نقش تغذیه مناسب در پیشگیرى از عوارض و بیماری‌های مختلف در این دوران و ارتقاى سلامتى مادران باردار و شیرده نیز بخوبى روشن شده است.

بر اساس نتایج مطالعات مختلف، وزن مناسب قبل از باردارى و افزایش مناسب وزن در طول باردارى با استفاده از تغذیه مناسب و کافى دو راهکار مؤثر براى پیشگیرى از تولد نوزاد کم وزن می باشد. از سوى دیگر باور‌ها و اعتقادات فرهنگى جامعه از عوامل تاثیرگذار بر دریافت مواد غذایى توسط مادران باردار است که باید در طراحى و اجراى مداخلات در جامعه مد نظر قرار گیرد.

 

شناسایى زودهنگام مادران در معرض سوء تغذیه اقدامى موثر در پیشگیرى و کنترل عوارض ناشى از آن است، از این رو طرح گلهای صالح در راستای ارتقای تغذیه مادران باردار با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی و مساعدت بنیاد علوی در این شهرستان اجرا می شود.

با اجرای طرح گلهای صالح زنان باردار شهرستان گرمی هر دو ماه یکبار بسته معیشتی ویژه دریافت می کنند.

 

کدخبر: 721015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟