قیمت طلا سقوط کرد / پیش بینی بازار طلا در روزهای آینده

به گزارش رکنا، بررسی‌ ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته قیمت طلا در بازار با افت قابل توجهی روبه‌رو شده است؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار طی یک هفته گذشته یک کانال به عقب برگشته است.

به این ترتیب، هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک هفته گذشته در بازار ۷.۱ درصد افت داشته و وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده است.

در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان قیمت دارد.

در این میان، بازار داخلی ایران دیروز در سراشیبی قرار داشت. قیمت طلا 18 عیار روز چهارشنبه گذشته 20 هزار و 500 تومان ارزان شد و در بازار دیروز 10 هزار 400 تومان دیگر کاهش یافت.

بنا به این گزارش، محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا، اظهار داشت: درحالی که قیمت طلا و ارز روز چهارشنبه افزایشی شده بود از صبح دیروز بار دیگر روند بازار نزولی شده و قیمت‌ها با کاهش چشم‌گیر همراه شده است.

وی با بیان اینکه علت کاهش قیمت طلا و ارز به‌خاطر اخبار جدیدی است که از مذاکرات بیرون آمده است، تصریح کرد: طی روزهای اخیر قیمت اونس طلا تغییر خاصی نداشته ولی به‌دلیل کاهش چشم‌گیر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه نیز در بازار با کاهش همراه شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر درباره پیش‌بینی بازار در روزهای آینده، به تسنیم خاطرنشان کرد: هرچقدر خبرهای مذاکرات و جو فضای سیاسی مثبت باشد، روند نزولی در بازار طلا و ارز نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 816260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟