آیا طلا ارزان می شود؟

به گزارش رکنا اقتصادی، محمد کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر، اظهار داشت: روند نزولی قیمت جهانی طلا از 3 هفته قبل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد؛ در یک هفته گذشته 71 دلار هر اونس طلا کاهش قیمت داشته است.

وی گفت: در بازار داخلی به‌خلاف کاهش چشمگیر قیمت اونس طلا، با نوسانات قیمت ارز بازار آزاد ناشی از حذف ارز 4200تومانی، قیمت‌ها در روزهای پایانی هفته گذشته به بالاترین سطح چند ماه اخیر رسید.

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن ابراز اینکه "از روز شنبه بازار تعدیل شده است"، افزود: طی دو روز گذشته قیمت‌ها در بازار مطابق روال قبل و براساس عرضه و تقاضا نوسان دارد.

کشتی‌آرای گفت: مدیریت بانک مرکزی در بازار مانع از تشدید نوسانات ارزی شد و همین امر نیز جلوی افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را گرفت؛ تقاضا برای خرید طلا و سکه در روزهای گذشته افزایش یافته بود ولی با مدیریت بازار و کاهش نوسانات ارزی، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هم با تعدیل همراه شده است.

وی با بیان اینکه "حباب سکه جدید روز پنج‌شنبه بالای یک‌میلیون تومان بود ولی امروز با کاهش تقاضا، حباب سکه به 870 هزار تومان کاهش یافته است"، تصریح کرد: در روزهای آینده قیمت جهانی طلا در همین محدوده 1800 دلار باقی خواهد ماند و میل به افزایش برای قیمت جهانی طلا پیش‌بینی نمی‌شود و قیمت ارز نیز در همین محدوده 30 هزار تومان باقی خواهد ماند بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که در دو سه روز آینده نیز قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

منبع: تسنیم

کدخبر: 780946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟