کمبود ۲۳۷ محیط بان برای حفاظت از مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، «اسلام جاودان خرد» گفت: با وجود کمبود نیرویی که داریم بخش اعظمی از محیط بانان و نیروهای محیط زیست استان در شرف بازنشستگی هستند.

وی از کمبود ۲۳۷ محیط بان برای حفاظت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهارکرد: طبق استاندارد جهانی هر یک هزار هکتار باید یک محیط بان حفاظت کند در حالی که حفاظت از ۳۱۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد  ۳۱۲ محیط بان نیاز دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی عمدتا کوهستانی با ۷۵ محیط بان حفاظت می شود، در صورتی که طبق استاندارد جهانی تعداد نیروهای مورد نیاز این استان ۲۳۷ محیط بان است.

جاودان خرد تصریح کرد: ۷۵ محیط بان در ۳۱۲ هزار هکتار مشغول فعالیت هستند با وجود کمبود نیرویی که داریم بخش زیادی از محیط بان در شرف بازنشستگی قرار دارند و این زنگ هشداری است که به مسئولان سازمان محیط زیست نیز اعلام شده است.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنوع زیستی بالایی دارد، دنا ۴۰ قله بالای  چهار هزار متری دارد، بخش زیادی از محیط بانان بصورت شیفت بندی و دوره ای عازم ارتفاعات می شوند تا مناطق کوهستانی را رصد و پایش داشته باشند، بنابراین می طلبد طبیعت دوستان به ما  کمک کنند تا بتوانیم امانت نسل های آینده را حفظ کنیم.

کدخبر: 919900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟