تشکیل تیم‌های ویژه برای پیشگیری و شناسایی بیماری‌های واگیر در اربعین

به گزارش رکنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ؛ مدیر و اعضای هیات علمی انستیتو پاستور ایران با حضور در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر و در دیدار با دکتر کولیوند، آمادگی خود را برای تشکیل تیم‌های مشترک برای پیشگیری و شناسایی بیماری‌های واگیر در عراق اعلام کردند.

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این دیدار ضمن تاکید بر همکاری با انستیتو پاستور در خصوص پشتیبانی مراسم اربعین در حوزه سلامت و بهداشت گفت: مقرر شد تا در حوزه اربعین همکاری‌های لازم میان جمعیت هلال احمر و انستیتو پاستور انجام تا مراسمی ایمن‌تر برگزار شود.

وی افزود: همکاری در حوزه واکسیناسیون ، تشخیص بیماری‌ها و هم افزایی در حوزه نیروی انسانی متخصص می‌تواند نتایج مثبت و ملموسی در پی داشته باشد. بر همین اساس می‌توان در اربعین امسال از ظرفیت تشخیص بیماری انستیتو پاستور بهره گرفته تا مانع شیوع بیماری‌های واگیر شویم.

همچنین در این دیدار مدیر انستیتو پاستور با بیان این که هلال احمر ظرفیت‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد، گفت: این ظرفیت وجود دارد تا تیم های مشترک در شهرهای عراق مستقر شده تا در حوزه واکسیناسیون، تشخیص بیماری و در صورت نیاز قرنطینه افراد مبتلا به بیماری‌های واگیر، اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: پایش زائرین در مسیر رفت و برگشت و شناسایی بیماری‌های شایع در کشور عراق از جمله زمینه‌های دیگری است که جمعیت هلال احمر و انستیتو پاستور می‌توانند در رابطه با آن همکاری داشته باشند. پس از اربعین نیز می‌توان در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی پروژه‌هایی را تعریف کرد تا روند همکاری علمی فی ما بین تقویت شود.

کدخبر: 919089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟